خبرگزاری کار ایران

ساخت پالایشگاه ۱ میلیون بشکه‌ای در سواحل غربی کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۲۷

مدیرعامل شرکت پسفیک انرژی فیوچر نیز نیز با تاکید بر آنکه پالایشگاه مورد نظر این شرکت تا هفت سال آینده قادر به تولید فرآورده‌هایی مثل بنزین و گازوئیل خواهد بود، گفت که دریافت مجوز ساخت پالایشگاه احتمالا تا سه سال زمان می‌برد.

یک شرکت کانادایی از طرح خود برای ساخت یک پالایشگاه یک میلیون بشکه‌ای در سواحل شمال غربی این کشور و آغاز تولیدات آن تا هفت سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت تازه تاسیس پسفیک انرژی فیوچر، سه‌شنبه(۲۰ خرداد ماه ۹۳) از تصمیم خود برای ساخت یک پالایشگاه در سواحل شمال غربی استان بریتیش کلمبیای کانادا با حداکثر ظرفیت پالایش روزانه یک میلیون بشکه نفت ماسه‌ای و با هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کانادا خبر داد.

این شرکت کانادایی هم‌اکنون در حال تحقیق برای انتخاب محل مناسب ساخت پالایشگاه است. طرح ساخت این پالایشگاه بزرگ، دومین طرح جدید پالایشگاهی در سواحل غربی کاناداست که با هدف پالایش مقادیر انبوه نفت خام تولیدی از ذخایر ماسه‌ای آلبرتا و صادرات فرآورده‌های آن طراحی شده است.

سمیر سلامه، مدیرعامل شرکت پسفیک انرژی فیوچر نیز نیز با تاکید بر آنکه پالایشگاه مورد نظر این شرکت تا هفت سال آینده قادر به تولید فرآورده‌هایی مثل بنزین و گازوئیل خواهد بود، گفت که دریافت مجوز ساخت پالایشگاه احتمالا تا سه سال زمان می‌برد.

این شرکت هم‌اکنون در حال انجام مطالعات پیش امکان‌سنجی طرح است که حدود ۱۲ ماه به طول می‌انجامد و طی آن طراحی‌های اولیه و مذاکرات مورد نیاز با مقامات دولتی و استانی برای آماده‌سازی شرایط آغاز به کار انجام می‌گیرد.

اعلام خبر طرح ساخت این پالایشگاه بزرگ در شرایط کنونی، در حالی است که تنها یک هفته به زمان اعلام تصمیم دولت کانادا برای تائید یا رد طرح ساخت خط لوله شرکت انبریج برای انتقال نفت ماسه‌ای به منطقه کیتیمت بریتیش کلمبیا و سپس صادرات آن به بازارهای جهانی باقی است.

طرح خط لوله موسوم به نورثرن گیت‌وی(دروازه شمالی) که ظرفیت انتقال روزانه ۵۲۵ هزار بشک نفت خام را دارد، با مخالفت شدید گروه‌های حامی محیط زیست مواجه شده است که معتقدند احتمال نشت نفت از این خط لوله بسیار بالاست.

از سوی دیگر شرکت پسفیک انرژی فیوچر نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه دسترسی نفت آلبرتا به بازارهای جهانی و به ویژه بازارهای در حال رشد آسیایی، در راستای منافع استراتژیک و ملی کاناداست، اما این شرکت معتقد است نباید برای دستیابی به چنین هدفی محیط زیست و یا سواحل بریتیش کلمبیا را قربانی کرد.

در همین حال، مخالفان طرح خط لوله نورثرن گیت‌وی معتقدند که حتی پالایش نفت خام ماسه‌ای قبل از انتقال آن توسط نفتکش‌ها نیز خطر تخریب محیط زیست را برطرف نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز