خبرگزاری کار ایران

لیبی خوراک پالایشگاه زاویه را بدون نفت میدان فراساحلی تأمین می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۴۶

وزارت نفت لیبی در واکنش به اظهارات سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی، از تأمین خوراک پالایشگاه زاویه خبر داد.

وزارت نفت لیبی در واکنش به اظهارات سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی، از تأمین خوراک پالایشگاه زاویه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت نفت لیبی اعلام کرد که هنوز هم می تواند بدون نیاز به استفاده از نفت دو میدان فراساحلی، نفت پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه ای زاویه را تأمین کند.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی روز چهارشنبه گفته بود که به منظور تأمین خوراک پالایشگاهی، که محصولات سوختی غرب لیبی را فراهم می کند، احتمالا از نفت میدان های الجرف و بوری استفاده می کنیم.

نفت فراساحلی یکی از منابع صادراتی اخیر دولت لیبی است که از تابستان گذشته با موجی از اعتراض ها در میدان های نفتی و بنادر همراه بوده است.

اما یک مقام ارشد وزارت نفت لیبی به رویترز گفت که تولید نفت بندر برگا در شرق این کشور برای تأمین خوراک این پالایشگاه کفایت می کند.

میدان های فراساحلی الجرف و بوری روزانه حدود ۸۰ هزار بشکه نفت تولید می کنند و اعتراضات سراسری ۱۰ ماه در این کشور تأثیری در آن ها نداشته است.

بسیاری از پمپ بنزین های طرابلس بسته شده است و مقام های نفتی لیبی شرایط جوی بد را مقصر کمبود سوخت و تأخیر در رسیدن واردات جدید می دانند.

یکی از مقام های شرکت دولتی برگا که بازار داخل را تأمین می کند گفت که این شرایط باید ظرف ۲۴ ساعت پس از ورود شب گذشته یک نفتکش بهبود یابد.

در همین حال اعتراض ها در بقیه قسمت های این کشور آفریقایی، برای جلوگیری از صادرات، باعثبسته شدن پایانه های صادراتی یا میدان های نفتی شده است.

یک گروه از فدرالیست های برخاسته از جنگ داخلی ابراهیم الجذران در سال ۲۰۱۱، دو بندر از چهار بندر شرقی این کشور، که از اواخر ماه جولای ۲۰۱۳ بسته شده بود، را پس از توافق اولیه دولت در ماه آوریل دوباره باز کرد.

اما نگهبانان نفتی یکی از آن دو بندر را هفته گذشته دوباره بستند و به دلیل عدم پرداخت حقوق به دو نفتکش اجازه بارگیری در پایانه نفتی هریجا را ندادند. با این وجود مقام های نفتی این کشور اعلام کردند که نفت منتقل شده است.

در حالی که تولید نفت در میدان های نفتی هنوز از سرگرفته نشده است، ذخیره نفت خام بندر بازگشایی شده زویتینا در ماه مه پس از خرید مشتریان به پایان رسید.

پالایشگاه زاویه به نفت میدان بزگ نفتی الشراره در غرب این کشور وابسته است که از ماه مارس تاکنون بسته شده است.

بر اساس این گزارش، نفت خام بندر برقع در شرق لیبی به عنوان خوراک جایگزین استفاده می شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز