خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:

کمبود ۱۱ میلیون متر مکعب آب شرب در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۲۹

در شرایط خشکسالی ‌‌نهایت توان تامین شرب آب در این شرکت ۳۳۳ میلیون متر مکعب است در حالیکه برای تامین نیاز یک سال مشترکان به حداقل ۳۴۴ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه مقابله با بحران کم آبی که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: در فصل تابستان با توجه به افزایش مصرف در ماه‌های خرداد تا شهریور دو تا ۵ / ۳ مترمکعب در ثانیه کمبود آب وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مجتبی قبادیان اظهار داشت: در فصل تابستان باتوجه به افزایش مصرف در ماه‌های خرداد تا شهریور ۲ تا ۵ / ۳ مترمکعب در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: استان اصفهان برای هفتمین سال متوالی با پدیده خشکسالی مواجه است که این امر موجب شده که منابع آبهای سطحی و زیرزمینی بسیار کاهش یابد و استان در مرحله تنش آبی قرار گیرد چرا که با خشک شدن رودخانه زاینده رود سه مترمکعب از منابع تأمین آب استان که‌‌ همان چاه‌های فلمن است در مدار بهره برداری قرار ندارد.

قبادیان پیرامون اعمال مدیریت مصرف آب در اصفهان افزود: باتوجه به ترویج مصرف بهینه آب در سال‌های اخیر در استان اصفهان تا حدودی در مصرف آب صرفه جویی شده است به طوریکه در سال ۸۶ به ازای هر انشعاب آب ۱۶ / ۱ مترمکعب بود و در سال ۹۲ به ازای هر انشعاب ۰۱ / ۱ مترمکعب آب مصرف شده است.

گفتنی است برای نجات زاینده رود و تامین آب شرب فلات مرکزی ایران در استانهای اصفهان، یزد و کرمان طرح‌هایی نظیر انتقال آب موسوم به «بهشت آباد» با سابقه کار‌شناسی بیش از یک دهه در نظر گرفته شده که تاکنون به طور کامل عملیاتی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز