خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیات وزیران:

وزارت نفت مکلف به عرضه سوخت یورو ۴ در کلانشهرها شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۰۶

با تصویب دولت، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوییلی ساخت داخلی و همچنین موتورسیکلت اصلاح شد. همچنین، دولت نصب و بکارگیری فیلتر جذب ذرات دیزل برای همه خودروهای دیزلی وارداتی و تولید داخل و منوط شدن شماره گذاری آنها به نصب فیلتر مذکور را اجباری کرد.

هیات دولت، وزارت نفت را موظف کرد تا سوخت با استاندارد یورو ۴ و دیزل با گوگرد کمتر از ۴٠ قسمت در میلیون را در کلانشهرها متناسب با میزان تولید بنزین و با اولویت شهرهای با آلودگی بیشتر عرضه کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران راهکارها و برنامه اجرایی مدون در زمینه کاهش آلودگی هوا را تصویب کرد.

راهکارها و برنامه اجرایی دولت برای کاهش آلودگی هوا با محوریت توزیع سوخت یورو ۴، توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت ها شهری پس از تصویب هیئت دولت اعلام شد.

پیرو ابلاغ دستور ریاست جمهوری و مأموریتی که به کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت واگذار شد، هیئت دولت پیشنهادهای این کمیسیون را برای کاهش آلودگی هوا تصویب کرد.

با تصویب دولت، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوییلی ساخت داخلی و همچنین موتورسیکلت اصلاح شد.

همچنین، دولت نصب و بکارگیری فیلتر جذب ذرات دیزل برای همه خودروهای دیزلی وارداتی و تولید داخل و منوط شدن شماره گذاری آنها به نصب فیلتر مذکور را اجباری کرد.

توسعه ناوگان های فرسوده نوسازی و استفاده از واحدهای تولید همزمان برق، برودت و گرمایش به میزان سالیانه ٢٠٠ مگاوات و راه اندازی و تکمیل شبکه ملی پایش آلودگی هوا، صدا و امواج با بهره گیری از سیستم های زمینی و ماهواره ای و الزام به استقرار سیستم پایش بر خط صنایع بزرگ تا پایان سال ١٣٩٣ نیز از دیگر مصوبات هیات وزیران بود.

پخش رایگان مطالب آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در صدا و سیما، گسترش زیرساخت های الکترونیکی خدمات رسانی در بخش دولتی و عمومی به منظور کاهش سفرهای درون شهری به میزان دو برابر وضع موجود و افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و حریم آنها به میزان مندرج در طرح های جامع آنها نیز به تصویب هیات وزیران رسید.

هیات وزیران همچنین وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت را ملزم کردند تا زمان بندی دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری را با همکاری وزارت کشور ارایه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز