خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پیامی مطرح کرد

ضرورت آگاهی جوانان نسبت به هوا و اقلیم

کد خبر : ۱۵۵۲۸۲

اقلیم خشک و نیمه خشک ایران به این معنی است که آب در این منطقه از جهان بسیار گرانبها است و ساکنین این منطقه باید بدانند که در بهترین شرایط بارشی هم نباید در مصرف آب بی دقتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت روز هواشناسی با اشاره به اینکه اقلیم خشک و نیمه خشک ایران به این معنی است که آب در این منطقه از جهان بسیار گرانبها است و ساکنین این منطقه باید بدانند که در بهترین شرایط بارشی هم نباید در مصرف آب بی دقتی کرد؛ بر ضرورت آگاهی جوانان کشور نسبت به هوا و اقلیم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه شهرساز، عباس آخوندی در پیام خود به مناسبت سوم فروردین روز جهانی هواشناسی اظهار داشت: با توجه به این که بخش بزرگی از ملت ما را جوانان تشکیل می دهند و فردای ایران متعلق به این نسل می باشد و با توجه به نام‌گذاری این سال به نام " هوا و اقلیم: مشارکت جوانان " از سوی سازمان هواشناسی جهانی، ضرورت دارد به جوانان کشور نسبت به حساسیت موضوع و نحوه پاسداشت آن آگاهی های لازم داده شده و آنها را در تبیین و اجرای سیاست های مرتبط مشارکت داد.

متن کامل پیام وزیر راه و شهرسازی بدین شرح است:

به نام پروردگار هستی، آن که زمین را آفرید و بر روی زمین منابع طبیعی از جمله هوا و آب را گستراند تا فرزند آدم در آن امکان زندگی داشته باشد.

روز جهانی هواشناسی را به تمام هواشناسان کشور به ویژه هواشناسان خانواده وزارت راه و شهرسازی که در دورترین نقاط کشور به طور شبانه روزی در حال خدمت به هموطنان عزیز هستند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

اگر چه در تقویم تنها یک روز به هوا اختصاص داده شده است. اما توجه به این عنصر حیاتی نیاز مستمر و همه روزه تمامی انسانهای روی کره زمین است. هوا که سر تا سر کره خاکی را احاطه کرده، سرمایه ای خدا داد است که برای پی بردن به اهمیت آن همین کافی است که بدانیم بدون وجود آن انسان و تمامی موجودات زنده تنها مدت بسیار کوتاهی توان زیست دارند. این موضوع حساسیت و اهمیت حفظ و نگهداری هوا ازآلوده شدن به انواع آلاینده های جوی را بیش از پیش آشکار می کند. از آن جا که هوا مرز سیاسی نمی - شناسد و ایجاد ناهنجاری در یک گوشه از جو می تواند کل جو را متاثر کند، این مسئولیت متوجه تمامی ساکنان زمین است تا از بروز ناهنجاری در آن پیشگیری به عمل آورند. ما ایرانیان نیز به نوبه خود در حفظ آن مسئولیت داریم. خوشبختانه توجه به هوا، اقلیم، طبیعت و موجودات زنده گیاهی و جانوری آن همواره از زمان باستان در بین ایرانیان مورد توجه بوده است. جشن گرفتن نوروز که با نو شدن طبیعت و حیات دوباره گیاهان و شور و نشاط جانوران همراه است خود شاهدی بر این مدعا است.

اقلیم که پی آمد نیروهای واداشتی هواشناختی در یک دوره بلند مدت چند هزار ساله است، به ما بسیاری از شرایط را یادآور می شود. اقلیم خشک و نیمه خشک ایران به این معنی است که آب در این منطقه از جهان بسیار گرانبها است. ساکنین این منطقه باید بدانند که در بهترین شرایط بارشی هم نباید در مصرف آب بی دقتی کرد.

با توجه به این که بخش بزرگی از ملت ما را جوانان تشکیل می دهند و فردای ایران متعلق به این نسل می باشد، و با توجه به نام گذاری این سال به نام " هوا و اقلیم: مشارکت جوانان " از سوی سازمان هواشناسی جهانی، ضرورت دارد به جوانان کشور نسبت به حساسیت موضوع و نحوه پاسداشت آن آگاهی های لازم داده شده و آنها را در تبیین و اجرای سیاست های مرتبط مشارکت داد.

امید است با اشتراک مساعی همه مردم به ویژۀ جوانان، بتوان هوای پاک را برای نسل های بعدی به یادگار گذاشت و با حفاظت از اقلیم مانع بروز تغییرات ناخوشایند در آن شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز