خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار ایلنا:

تشکیل جلساتی جهت تامین برق سال آینده / برگزاری جلساتی با روحانی جهت تامین آب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۷۷

چیتچیان در خصوص تغییر تعرفه‌های بودجه ۹۲ اظهار داشت: در این مورد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است همچنین به دلیل محدودیتی که در منابع مالی دولت وجود دارد در سال‌های اخیر نتوانسته مابه التفاوت درآمد و هزینه وزارت نیرو را پرداخت کند و این باعثتاخیر در بسیاری از طرح‌های توسعه ای این وزارتخانه شده است.

وزیر نیرو در نشست مطبوعاتی این وزارتخانه به تشریح اجمالی اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نیرو پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیتچیان در نشست مطبوعاتی این وزارتخانه در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نیرو در ۳ ماهه فعالیت خود در بخش آب و برق اظهار داشت: اولین اقدامی که در دوره جدید انجام شده، تشکیل جلساتی جهت تامین برق سال آینده و نیازهای پیک سال ۹۳ بوده است، مجموعه اقدامات طراحی شده توسط شرکت‌ها در حال پیگیری است که مشکلی جهت تامین برق شهروندان وجود نداشته باشد.

وزیر نیرو به پروژه تامین آب‌رسانی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در پروژه‌ شهرهایی مانند اهواز، شیراز، خوزستان، تبریز و تهران باید مسئله رشد جمعیت و کاهش منابع آبی پیش‌بینی شود که وزارت نیرو به طور ویژه این مسئله را پیگیری می‌کند، همچنین که در جلسات متعدد این وزارتخانه مطالعات لازم انجام شده و جلساتی هم با دکتر روحانی جهت تامین مالی این طرح‌ها داشته‌ایم.

چیتچیان تشکیل دو جلسه شورای عالی آب در این دوره را از دیگر اقدامات وزارت نیرو دانست و ادامه داد: مکانیزمی برای بازنگری در سدها انجام شده و وزارت نیرو کار کارشناسی خودرا انجام داده است.

وزیر نیرو به طرح‌های انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر اشاره کرد و افزود: دراین راستا تمامی کارهای صورت گرفته با توجه به چارچوب بین المللی خواهد بود و اقدامی غیرقانونی دراین راستا صورت نخواهد گرفت؛ تکلیفی هم به عهده وزارت کشاورزی قرار گرفته که بنا است در طی ۲ ماه آینده این وزارتخانه تصمیمی را در خصوص الگوی کشت جدید و اصلاح کشت آبیاری در کشت صنعتی و گلخانه‌ای اتخاذ کند.

وی آخرین اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نیرو را معطوف به آبهای زیرزمینی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به این که موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است وزارت نیرو اقدامات جدی را در این خصوص پیگیری می‌کند که در روزهای آینده این اقدامات جهت جلوگیری از برداشت های غیرمجاز عملی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز