خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو اعلام کرد:

برگزاری نخستین نشست شورای عالی آب در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۰

هم اکنون هزینه تمام شده هر کیلووات ساعت برق به غیر از هزینه های مرتبط با سوخت نیروگاه ها ۶۸۰ ریال است و این درحالی است که از محل قبوض، فقط ۴۳۰ ریال از مشترکان دریافت می‌شود.

وزیر نیرو از برگزاری نخستین نشست شورای عالی آب دولت یازدهم در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان در نشست تودیع و معارفه شماری از معاونان وزیر نیرو، با اشاره به برگزاری نخستین شورای عالی آب در دولت یازدهم که در هفته جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود، گفت: موضوع‌هایی برای دستور کار این نشست تعیین شده است که امیدواریم همه دستگاه‌های ذیربط وظایف خود را در این خصوص به خوبی انجام دهند و تصمیم‌های درستی در این شورا اتخاذ شود.

چیت چیان همچنین از تشکیل سه اتاق فکر آب، برق و اقتصاد آب و برق در وزارت نیرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وظیفه‌ای که بر دوش ما است، به قدری مهم است که برای انجام آن باید از تمام ظرفیت‌های فکری، دانش، تجربی و سرمایه‌های کشور استفاده شود.

وی افزود: این کار بزرگ تنها با همفکری و همکاری همه مدیران صنعت به ویژه مدیران سابق، افراد فعال در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی صورت می‌پذیرد و ظرفیت‌های فکری این مدیران پشتوانه ای برای مدیریت بهتر صنعت است.

وی ادامه داد: این سه اتاق فکر برخی از نظام تصمیم سازی وزارت نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو همچنین درخصوص انتصاب " علیرضا دائمی " به سمت معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، گفت: وی یکی از افراد صاحب نظر، صاحب فکر و مطلع در مسایل آب است و به تمام طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب و آبفا اشراف کامل دارد.

وی ادامه داد: قسمت عمده کار صنعت آب و برق درخصوص بودجه سالانه درخصوص بخش آب است و در زمان کنونی ۸۲۸ طرح در بخش آب فعال است.

به گفته وی، هم اکنون هزینه تمام شده هر کیلووات ساعت برق به غیر از هزینه های مرتبط با سوخت نیروگاه ها ۶۸۰ ریال است و این درحالی است که از محل قبوض، فقط ۴۳۰ ریال از مشترکان دریافت می‌شود.

وی تعامل با مجلس، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد را علاج حل مشکل اقتصاد آب و برق دانست و گفت: در سه سال اخیر، برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شده است که این معاونت باید آن را در برنامه‌های بخش آب، برق و آبفا جاری کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی است، گفت: سیاست‌های اصل ۴۴ باید با دقت و سرعت بیشتر ادامه یابد.

وزیر نیرو همچنین درخصوص انتصاب " رحیم میدانی " به عنوان معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای این انتصاب با ۵۰ نفر از همکاران جدید و قدیم وزارت نیرو و خارج از مجموعه مشورت شده است که همه از توانمندی بالایی برخوردار بودند و از میان این افراد، مهندس که از مدیران با سابقه و پرتلاش صنعت آب است، انتخاب شد.

چیت چیان تصریح کرد: بخش آب کشور هم اکنون نیازمند تحول بزرگی است و باید از نیروهای باتجربه برای مدیریت طرح‌ها استفاده شود.

وی افزود: در زمینه مدیریت منابع آب نیاز به همکاری در سطح ملی هستیم زیرا این موضوع یک مشکل فرابخشی است و محیط زیست، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و برخی دستگاه های دیگر نیز در آن نقش دارند و موضوع آب از جنبه‌های مختلف زیست محیطی، امنیتی و اجتماعی و… باید بررسی شود.

وی همچنین با اشاره به ابقای " محمد حاج رسولی‌ها " در عنوان مدیریت عاملی شرکت مدیریت منابع آب ایران، برای وی آرزوی توفیق کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز