خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خبرداد:

برگزاری‌مرحله دوم انتخابات مجلس در ۹ استان / رقابت ۲۲ نامزد برای ۱۱ صندلی بهارستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۸۴

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۹ استان، ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید اسماعیل موسوی که در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو سخن می‌گفت، با بیان اینکه قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در بیست و نهم فروردین ماه برگزار شود، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تاخیر افتاد و در جمعه پیش رو این انتخابات برگزار خواهد شد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۱۳۹۸ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار شد، ولی در ۱۱ حوزه انتخابیه برخی نامزد‌ها موفق نشده‌اند که حدنصاب لازم را کسب کنند، بنابر این برگزاری انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، کرمانشاه، خوزستان، زنجان، کردستان و .. مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در مجموع در ۹ استان، ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان شاهد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

موسوی خاطرنشان کرد: تبلیغات نامزد‌ها از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ۲۲ نفر به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اند که ۱۱ نفر آنها پس از انتخاب مردم راهی مجلس خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه با همکاری شورای نگهبان و وزارت بهداشت، شیوه نامه‌های بهداشتی در زمینه برگزاری این انتخابات تهیه شده است، افزود: در همین چارچوب از تمام کاندیدا‌ها خواسته‌ایم که ستاد انتخاباتی نداشته باشند و از طرف دیگر این زمینه فراهم شده که کاندیدا‌ها بتوانند از ظرفیت صدا و سیما برای معرفی برنامه‌های خود استفاده کنند.

موسوی تاکید کرد: مردم برای شرکت در انتخابات از نظر بهداشتی دغدغه‌ای نداشته باشند، چرا که تمام شعب اخذ رای گندزدایی می‌شود و افراد حاضر در شعبه ملزم به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند و مواد ضدعفونی کننده نیز در شعب اخذ رای قرار داده می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت کشور همچنین از مردم خواست که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و از خودکار شخصی خود برای رای دادن استفاده کنند.

وی افزود: انتخابات از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر برگزار خواهد شد و مردم در مجموع ۱۰ ساعت فرصت دارند که برای شرکت در انتخابات در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز