خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۷۲۳

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران  گفت : رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ امروز انجام خواهد شد و درصورت نیاز و صلاحدید وزیر کشور تمدید می‌شود.


علیار راستگو با اعلام اینکه آرای مردم آذربایجان شرقی در سه هزار و ۵۳ شعبه اخذ رأی جمع آوری می شود، از مردم خواست با حضور به‌موقع در پای صندوق‌های رأی‌گیری، مشارکت در این حماسه را به ساعات پایانی موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی برای شرکت در انتخابات گفت: واجدان شرایط در تعرفه‌های صادرشده نام و نام خانوادگی نامزد موردنظر را همراه با کد انتخاباتی به‌صورت خوانا درج کنند چراکه تعرفه انتخابات تنها یک‌بار صادر می‌شود.


وی درباره استفاده از دستگاه‌های جدید احراز هویت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: این دستگاه‌ها قبلا در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت آزمایشی در ۵ حوزه استفاده شده بود و یکی از اساسی‌ترین مزیت‌های آنها، به‌منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی، مجهز شدن به دوربین فیلم برداری است.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های دستگاه احراز هویت از تخلفات احتمالی همچون آرای تکراری و استفاده از شناسنامه‌های باطل شده و مخدوش و زیر سن قانونی جلوگیری می‌شود.


راستگو اضافه کرد: پس از احراز هویت افراد مراجعه‌کننده به صندوق‌های رأی، کاربر تعرفه رأی را صادر می‌کند و فرد می‌تواند رأی خود را وارد صندوق کند.


وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره اتصال به سامانه جامع انتخابات بوده و با توجه به این موضوع همه شعب اخذ رأی به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت شعب به‌صورت مستقیم رصد خواهد شد.


رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد : ۶۲ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رأی و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز