خبرگزاری کار ایران

رسولی:

بازسازی اعتماد مردم با حل مشکلات معیشتی آنان میسر است/ جاده اهر به تبریز پس از ۱۱ سال هنوز تمام نشده

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۴۲

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات گفت: متاسفانه تاکنون آنطور که باید فضای کشور انتخاباتی نشده و شور انتخاباتی فراگیر نشده است.

هاشم رسولی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت بعد نظارتی مجلس، این مهم را کمتر از وظیفه قانونگذاری ندانست و گفت: برای اعمال وظیفه نظارت، مجلس شورای اسلامی ابزارهایی مثل تحقیق و تفحص، سوال، استیضاح و… را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب ملت، عناصر اساسی تشکیل دهنده قوه ‌مقننه هستند که به پشتوانه آرای مردم بر کرسی‌های مجلس تکیه می‌زنند،اظهار کرد: نمایندگان ملت مکلف هستند که به عنوان نهاد ناظر با کنترل قوای حاکم، سعی در حفظ حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی افراد جامعه داشته باشند و از تعدی سایر قوا نسبت به حقوق مردم جلوگیری به عمل آورند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات گفت: متاسفانه تاکنون آنطور که باید فضای کشور انتخاباتی نشده و شور انتخاباتی فراگیر نشده است. شاید دلیل ایجاد چنین فضایی را اتفاقات چند ماه اخیر و نیز سرخوردگی و ناکامی اجتماعی دانست اما باید به اثرات مشارکت پایین توجه کرد. در دوره های گذشته شاهد بودیم که مشارکت پایین موجب شد یکی از جریان های سیاسی که تفکر خاصی را نمایندگی می کند اکثریت مجلس را به دست گیرد و با تصمیمات خود در عرصه داخلی و بین المللی سرنوشت ملت را متفاوت رقم بزند.  

وی بر لزوم تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: در وهله اول کشور نیاز به فرهنگ سازی و از سوی دیگر اعتمادسازی دارد. مردم باید به این یقین برسند که انتخاب و نظرشان از سوی مجریان و ناظران انتخابات محترم شمرده می‌شود و در تصمیم گیری ها نقش موثری دارند و چنانچه اگر بنا به هر دلیلی نخواهند در انتخابات حضور یابند، باید تبعات این اقدام خود را نیز بپذیرند.

رسولی تصریح کرد: به نظر می‌رسد هم اینک مقبولیت اصلاح‌طلب و اصولگرا خدشه دار شده است و نیاز به احیا دارد  و بازسازی اعتماد مردم فقط از طریق بهره‌گیری مستقیم از اجماع مردم و توجه به نظرات مردمی و دلجویی از آنها و حل مسائل معیشتی و اقتصادی آنان میسر است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر با اشاره به عدم تحقق وعده‌های مسئولان و نمایندگان مجلس تاکید کرد: باید مردم را درک کنیم تا بتوانیم اعتماد آنها را بازسازی کنیم. باید ریشه مشکلات را برای مردم شفاف بیان کنیم تا شاهد تکرار اتفاقات آبانماه نباشیم  و راه‌حل‌هایی اساسی و امکانپذیر برای حل مشکلات ارائه دهیم.

رسولی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از جاده های ناتمام اهر به تبریز پس از گذشت ۱۱ سال، عدم صادرات و یا فراوری محصولات کشاورزی،  بیکاری بیش از ۱۰ هزار جوان، بالا رفتن سن ازدواج جوانان، افزایش چشم‌گیر و معنی دار میزان طلاق در منطقه، عدم وجود سردخانه کافی برای ذخیره محصولات کشاورزی و میوه ها، عدم وجود گاوداری و دامداری صنعتی و فراوری محصولات دامی علیرغم وعده و وعیدهای فراوان مسئولان و کاهش تولیدات غلات اعم از گندم و جو در منطقه را از مشکلات اصلی حوزه انتخابیه اهر و هریس عنوان کرد و افزود: عدم وجود بیمه قالی بافان و ورشکستگی آنها علیرغم انجام کار سخت و زیان آور، عدم وجود سالن ورزشی مناسب و کافی در اهر و هریس برای بانوان و آقایان، نامناسب بودن کوچه‌ ها و معابرهای شهری جهت آمد و شد مردم بخصوص در فصل زمستان و بارندگی ها، نامناسب بودن جاده های روستایی و عدم دسترسی مناسب به شهرهای بزرگ بخصوص در فصل زمستان ، محرومیت مردم روستاها از امکانات شهری و بهداشتی، عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه در مناطق دور دست و روستاها، نبود یک هتل مناسب برای رونق گردشگری  و بی توجهی به مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در اهر و عدم پاسخگویی مسئولان از دیگر مشکلات این منطقه است.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت جلب اعتماد مردم و راهیابی به مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی را پیگیری خواهد کرد، گفت: اتمام کار احداث جاده اهر به تبریز ، اخذ زمین مناسب از سازمان ملی زمین و مسکن جهت احداث سردخانه در ابعاد بزرگ و متناسب با استانداردهای جهانی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی جهت ساخت کارخانه آب میوه و کنسانتره و کمپوت، کمک به ساخت و آسفالت معابر اهر و هریس از طریق اخذ قیر یارانه ای از وزارت راه و شهرسازی، اخذ زمین از سازمان ملی زمین و مسکن به جهت آشنایی با شرح وظایف این سازمان برای خدمات روبنایی نظیر ساخت مسجد، کلانتری، کتابخانه، سالن ورزشی، مدرسه و ساماندهی و رسیدگی به وضعیت قالیبافان مردم هریس و اهر، در قالب تعاونی هایی که خود مردم صاحبان منافع به دست آمده باشند و مستقیما صادرات از تولید به دست مصرف کننده واقعی برسد، از اولویت های کاری‌ام است.

رسولی، حمایت و آموزش و ترغیب باغداران و کشاورزان جهت گسترش گلخانه های صنعتی، پیگیری رفع موانع قانونی و تسریع در سرمایه گذاری در شهرهای اهر و هریس،کمک به رونق گردشگری، اشتغال زایی به تکیه بر پتاسیل موجود منطقه و کمک به احیا و نگهداری مناطق بکر و حفاظت محیط زیست را از دیگر برنامه‌های خود در صورت راهیابی به مجلس عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز