خبرگزاری کار ایران

با «بهنام آقاحسین شیرازی» کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیشتر آشنا شویم

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۱۹

«بهنام آقاحسین شیرازی» قائم مقام مرکز پژوهش‌های راهبردی صنف پوشاک است.

"بهنام آقاحسین شیرازی" هدف اصلی خود برای شرکت در انتخابات را حمایت از قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه پوشاک می‌داند.

وی برنامه‌های خود را پیگیری مطالبات قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه پوشاک قلمداد کرده و می‌گوید: در حوزه کارگری مساله بیمه حائز اهمیت است، علاوه بر این اصلاح نظام تامین اجتماعی، قوانین بیمه‌ای کارگران و افراد نیازمند نیز مورد توجه  است. درحال حاضر نظارت بر صنف پوشاک چه در بخش تولید و چه در بخش واردات و توزیع ضعیف است و واحدهای تولیدی این صنف با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت تولیدی دارند و در این بین برخی نیز تعطیل شده وکارگران بیکار شده‌اند.

آقاشیرازی می‌گوید: کسب کار فعلی صنف پوشاک رونق ندارد و با رونق گرفتن واحدهای تولیدی کارگر نیز امنیت شغلی داشته و از لحاظ حقوقی تامین است.

به گفته وی؛ در حال حاضر در حوزه کارگری اقدامات قابل قبولی از سوی نمایندگان کارگری شده با این حال همچنان مشکلات زیاد است و جامعه کارگری با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقاحسین شیرازی درباره چالش‌ها و مشکلات بخش پوشاک و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد خانوار معتقد است: در صورت استمرار اجرای قوانین ضدتولید و کار، وضعیت معیشتی تولیدکنندگان و کارگران بخش تولید اسفناک‌تر از شرایط فعلی می‌شود.

او می‌گوید: تحریم‌های ناجوانمردانه بسیاری از تولیدکنندگان را نابود کرد، در این برهه از زمان دولت برای حفظ اشتغال موجود باید قوانین مشوقانه‌ای برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

او اجرای قوانین فعلی کار را یکی از راهکارهای اشتغال‌زایی عنوان می‌کند و می‌گوید: برخی قوانین کار باید به نفع کارگر اصلاح بشود و مجلس به جای تصویب قوانین جدید باید از دولت درخواست اجرای قوانین موجود را در حوزه کار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز