خبرگزاری کار ایران

با «زهرا گلچین» کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر آشنا شویم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۲۴۰

«زهرا گلچین» ۳۸ ساله دارای کارشناس کشاورزی و مهندسی آب و خاک و فوق‌لیسانس محیط زیست با گرایش مدیریت محیط زیست، از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.

"زهرا گلچین" ۳۸ ساله دارای کارشناس کشاورزی و مهندسی آب و خاک و فوق لیسانس محیط زیست با گرایش مدیریت محیط زیست، یکی دیگر از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.

او سابقه کار در واحد مهندسی فضای سبز شهرداری را دارد و با ۵ سال سابقه تجربه‌ی تدریس در مدارس جنوب شهر تهران، دردآشنای خانواده‌ها به‌ویژه جامعه ضعیف کارگری است.

زهرا گلچین تاکید دارد از هیچ طیف یا گروه و طیف سیاسی نیست. در عین حال مبارزه با فقر در جامعه، دفاع از حقوق عمومی مردم، اشتغال‌زایی برای جوانان، مقابله با مفاسد اقتصادی، شفافیت در اعلام مواضع، پایبندی بر اصول انسانی و اخلاقی، صداقت در گفتار، رفتار و اجرا، نظارت بر حسن اجرای قوانین، حمایت نخبگان در تصمیم‌گیری‌های کلان و اجرای قوانین کارآمد برای بهبود وضعیت معیشتی مردم از اهم اهداف و برنامه‌های اوست.

او معتقد است مجلس شورای اسلامی به‌عنوان خانه ملت یکی از رکن‌های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی کشور نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، از آنجا که نمایندگان مجلس براساس رای مردم انتخاب می‌شوند بنابراین مجلس جایگاه تحقق خواسته‌های مردمی است و باید قوانینی تصویب کنند که به نفع محرومین و اقشار ضعیف جامعه باشد لذا تمیز دادن بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‌اند، با دیگران کار مشکلی نیست.

زهرا گلچین معتقد است؛ جامعه کارگری با چالش‌هایی چون نبود امنیت شغلی، تامین معیشت و عدم وصول مطالبات معوق روبرو است که هر کدام از این مسایل به‌گونه‌ای زندگی روزمره این قشر زحمتکش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و می‌بایست این مشکلات با اقدامات جامع و کارآمد نهادهای مسئول برطرف شود.

به اعتقاد وی؛ کارگران بزرگترین جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که مشمول قانون کار هستند بنابراین باید به شرایط کاری، معیشت و آینده آنها بیشتر توجه داشت که این مقوله یکی از وظایف مهم او در این دوره از انتخابات محسوب می‌شود. کاهش قدرت خرید این قشر سبب شده تا به لحاظ معیشتی در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشند. از این‌رو باید شرایطی مهیا شود تا کارگران به رفاه نسبی دست یابند و بتوانند با اشتغال به کار، امکانات لازم برای امرار و معاش خانواده خود را مهیا کنند.

زهرا گلچین می‌گوید: لازم است مشکلات تولیدکنندگان به ویژه در زمینه تهیه مواد اولیه رفع شود. علاوه بر این، بانک‌ها باید از تولیدکنندگان حمایت کنند چراکه مشکلات موجود باعث بدهکاری بسیاری از آنها شده است. اگر ما به فکر مشکلات تولیدکنندگان و همچنین کسانی که کسب و کاری راه انداخته‌اند نباشیم، شاهد ریزش اشتغال خواهیم بود. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که از آن با عنوان جنگ اقتصادی یاد می‌شود، بانک‌ها می‌توانند کمک کنند و جلوی ورشکستگی صنایع را بگیرند. وضعیت معیشتی کارگران نامطلوب است چراکه دریافتی آنها تنها بخشی از مخارج‌شان را تامین می‌کند. با افزایش قیمت بنزین اگر حمایت‌های موثری از کارگران نشود، وضعیت معیشتی آنها بیش از پیش دچار مشکل می‌شود.

وی معتقد است؛ اگر مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در فراگفتمان عدالت به‌عنوان یک کلان راهبرد مدنظر داشته باشیم، نزدیک‌بودن سطح زندگی تصمیم‌گیران و مدیران کشور با عامه مردم اتفاقی است که می‌تواند در درک عمومی از عدم تبعیض موثر باشد. اولویت و ضرورت هر جامعه‌ای این است که هیچ سطحی از فقر وجود نداشته باشد، اما ترجیح هر انسان عدالتخواهی این است که اگر قرار است فقری باشد برای همه ازجمله مسئولان باشد نه‌فقط مردم. اگر در جامعه این حس عمومی ایجاد شود که سطح بهره‌مندی مردم و مسئولان از مواهب زیستی فاصله زیادی با هم ندارد حتی درصورت کم‌برخوردار ‌بودن جامعه، تلخی فقر کمتر حس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز