خبرگزاری کار ایران

حشمتیان: مجلس یازدهم قطعاً ۳ قطبی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۱۰

نایب رییس خانه احزاب ایران گفت: اجازه نخواهیم داد که مجلس یک قطبی و در اختیار جریان خاصی قرار گیرد. معتقدیم مجلس یازدهم مجلسی قوی و سه قطبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و نایب رییس‌خانه احزاب ایران در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: ابتدا میلاد حضرت مسیح را تبریک عرض می‌کنم و به برگزارکننده این کنگره خسته نباشید می‌گویم، آنچه در اینجا حائز اهمیت است دوستانی که قبل از بنده صحبت کردند همه کاندیدای مجلس هستند. اما بنده کاندیدا نیستم و دردهای جامعه را می‌گویم.

وی افزود: بنده یکبار در دوران رژیم ستمشاهی از مرگ نجات یافتم و یکبار هم در دوران دفاع مقدس تا مرز شهادت پیش رفته ‌م لذا دردهای جامعه را در چهل سال گذشته لمس کرده و باید عرض کنم در قانون اساسی ما وظایف مردم و مسئولان کامل مشخص است، قانون اساسی ما مردم را ولی نعمت می‌داند و صاحب اختیار، مردم هستند.

وی تاکید کرد: مردم، رییس‌جمهور، نمایندگان، شوراها و حتی از طریق خبرگان رهبری، مقام معظم رهبری را انتخاب می‌کنند. در اوایل انقلاب همسن و سال‌های بنده، با هم به رهبری امام عزیزمان انقلاب کردیم. جمعیت کشور حدود ۳۵ الی۳۶ میلیون نفر بود و الان حدود ۸۵  میلیون نفر هستیم که اگر در هر سال حدود ۵۰۰ هزار نفر از انقلابیون و جمعیت اوایل انقلاب از بین ما کوچ و دارفانی را وداع کرده باشند طبیعی است که در چهل سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر به رحمت خدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم (حدود ۱۵ میلیون از جمعیت زمان پیروزی انقلاب) که باید پاسخگوی ۷۰ میلیون جمعیت جوان بعد از انقلاب باشیم.

حشمتیان یادآور شد: قطعا از ما انتظار می‌رود که دزدی نکنیم، حقوق نجومی نگیرم، صادقانه عدالت را رعایت کنیم، رانت‌خواری نکنیم، ظلم نکنیم و خلاصه دنبال فساد در جامعه نباشیم و برای پیشبرد اهداف عالیه امام و رهبری تلاش کنیم و الگویی برای جوانان باشیم. متاسفانه اینگونه نیست. همه این‌ها به عنوان ضعف و نبود احزاب در جامعه است. احزاب ضربه‌گیر نظام و برای جلوگیری از فساد هستند.

نایب رییس خانه احزاب ایران گفت: از همه دبیران کل و احزاب در ادوار مختلف که برای تصدی ریاست خانه احزاب و نایب رئیسی و سپس برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از هر سه جریان اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین واعتدالگرایان به بنده رای داده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم و انشاالله تلاش خواهم کرد که سفیر خوبی برای عزیزان در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باشم و از حقوق احزاب دفاع کنم.

نایب رییس خانه احزاب ایران در ادامه افزود: من از شورای محترم نگهبان تقاضا می‌کنم که قدری از سختگیری‌ها را کم رنگ کنند تا عده بیشتری برای رقابت در صحنه بمانند و مانند زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشود که بنده بعنوان ریاست وقت خانه احزاب ایران با اصرار ۳۸ حزب و تشکل سیاسی و جمع کثیری از مردم زاگرس‌نشین برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم که متاسفانه چند روز مانده به روز انتخابات با من تماس گرفتند و گفتند صدا و سیما فقط شش صندلی برای مناظره مشخص کرده است. بقیه یا رد صلاحیت می‌شوند و یا باید انصراف دهند. کجای این  برخوردها می‌شود انتخابات آزاد و خواست آحاد مردم؟!

رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در پایان سخنان خود افزود: درحال حاضر جمعاً ۱۱۶ حزب (۸۲ حزب ملی و۳۴ حزب استانی) و ۸ جبهه مجوز قانونی را از کمیسیون ماده ۱۰  احزاب دارند و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران با تمام قدرت در انتخابات پیشرو فعالیت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد که مجلس یک قطبی و در اختیار جریان خاصی قرار گیرد. معتقدیم مجلس یازدهم مجلسی قوی و سه قطبی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز