خبرگزاری کار ایران

احسان مازندرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مناظرات نتوانسته خیلی توجه افکار عمومی را به خود جلب کند/ مدرک رئیسی دغدغه هیچ کسی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۷۳

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پس از مناظرات به آقای جلیلی ۷، به آقای رئیسی ۸، به آقای زاکانی ۱، به آقای رضایی ۶، به آقای مهرعلیزاده ۵، به آقای همتی ۸ و به آقای قاضی‌زاده ۷ می‌دهم.

احسان مازندرانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به دور دوم مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همانطور که همه می‌گویند و خود کاندیداها هم نظرشان همین است، مدل انجام مناظرات توسط صدا و سیما مناسب نیست؛ آقای زاکانی هم گفتند آقای همتی هم گفتند و این سبک مناظره برای این برگزار شده است که فضای چالش کمتر ایجاد شود.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه این مدل مناظره از یک نظر فرصت است و از یک نظر تهدید است، افزود: فرصت برای اینکه بگویند انتخابات با آرامش برگزار شده و چالش اساسی در کشور وجود ندارد. تهدید از این منظر که فضا برای مخاطب خسته‌کننده می‌شود و مردم اقبالی نسبت به مناظره ندارند.

وی با اشاره به بی‌اقبالی مردم نسبت به مناظرات، اظهار داشت: این که خیابان‌ها برخلاف ادوار قبلی خلوت نیست و شلوغ است، نشان می‌دهد که این مناظرات نتوانسته خیلی توجه افکار عمومی مخصوصاً در شهرهای بزرگ را به خود جلب کند. همین‌هایی که ما توقع داریم در انتخابات شرکت کنند و سطح مشارکت در انتخابات را بالا ببرند.

مازندرانی درخصوص عملکرد رئیسی در این دور از مناظرات، تصریح کرد: درباره آیت‌الله رئیسی، اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که فکر نمی‌کنم دغدغه کسی مدرک آقای رئیسی باشد؛ یعنی چند درصد از مردم چنین دغدغه‌ای دارند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلا آقای رئیسی ۶ کلاس سواد داشته باشد ایشان الان رئیس قوه قضاییه شده است. اصلا شما در کجای دنیا دیدید که مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور را بگویند؟ کارآمدی برای مردم هم مهم است.

وی افزود: نکته دوم اینکه ایشان تا حد امکان وارد جزئیات نشدند. یعنی الگوی پدر دلسوز را در پیش گرفتند که به نظر می‌رسد استراتژی مناسبی بوده و من دیدم هر چیزی که به ایشان به عنوان یکی از کاندیدهای اصلی انتخابات گفته می‌شد، ایشان با متانت و مدارا رفتار می‌کردند.

مازندرانی تاکید کرد: البته از آیت‌الله رئیسی همین انتظار می‌رفت. بالاخره در سال ۹۶ هم همین بودند و این موضوع نشان می‌دهد که ایشان از روش‌های ماکیاولیستی در انتخابات استفاده نمی‌کند و سعی می‌کند که خودش باشد و با همین روش هم انتخابات را ادامه می‌دهد.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که از بین اعداد ۱ تا ده به هفت نامزد چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: به آقای جلیلی ۷، به آقای رئیسی ۸، به آقای زاکانی ۱، به آقای رضایی ۶، به آقای مهرعلیزاده ۵، به آقای همتی ۸ و به آقای قاضی‌زاده ۷ می‌دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز