خبرگزاری کار ایران

زرافشان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

افزایش۱۰ درصدی سوابق تحصیلی در دروس پیش‌دانشگاهی / تغییر سیستم تصحیح اوراق امتحانات نهایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۶۳

پیشنهادمان افزایش ۱۰ درصدی سوابق تحصیلی برای ۴ درس در دوره پیش‌دانشگاهی است / در حال تولید نرم‌افزاری هستیم؛ تا دقت تصحیح امتحانات نهایی را افزایش دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد فرایندی برای اصلاح سوابق تحصیلی هستیم، گفت: پیشنهاد داده‌ایم با توجه به اینکه در حال حاضر سه سال سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان لحاظ می‌شود، تاثیر سوابق تحصیلی دروس پیش‌دانشگاهی افزایش یابد.

علی زرافشان در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به حذف کنکور تا ۴ سال آینده و تاثیر سوابق تحصیلی، آیا قرار نیست؛ تجدیدنظری در روند برگزاری امتحانات نهایی شود، گفت: ما در جلساتی که در شورا داشتیم، پیشنهادمان این بوده که با توجه به اینکه در حال حاضر سه سال سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان لحاظ می‌شود، تاثیر سوابق تحصیلی دروس پیش‌دانشگاهی افزایش پیدا کند.

سیستم تصحیح اوراق امتحانات نهایی تغییر می‌کند

معاون متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم؛ در ارتباط با شیوه تصحیح اوراق امتحانات نهایی است. ما در حال حاضر با استفاده از تجربیاتی که در آموزش و پرورش در حوزه آزمون تیمز و پرلز وجود دارد، در حال تولید نرم‌افزاری هستیم که با استفاده از سیستم کدگذاری بتوانیم؛ دقت تصحیح را افزایش دهیم.

اصلاح «سوابق تحصیلی» امکان پذیر می‌شود

زرافشان خاطرنشان کرد: نکته سوم؛ ایجاد فرصت برای اصلاح نمرات است. به طور مثال هر ساله کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین داوطلب را در کنکور داریم و آن داوطلب بزرگتر، سوابق تحصیلی‌اش را نداریم و یا اگر داریم؛ علاقه‌مند است که سوابقش اصلاح شود.

وی در ادامه اضافه کرد: لذا ما در حال حاضر به دنبال ایجاد فرایندی برای اصلاح سوابق تحصیلی هستیم.

افزایش ۱۰ درصدی سوابق تحصیلی در ۴ درس پیش دانشگاهی

معاون متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مطابق قانون هر سال تاثیر سوابق تحصیلی باید افزایش پیدا کند، گفت: در قانون ذکر شده که در سال اول ۲۵ درصد تاثیر سوابق تحصیلی لحاظ شود و به تدریج سال‌های آینده این درصد افزایش یابد. ما پیشنهادمان افزایش ۱۰ درصدی سوابق تحصیلی برای ۴ درس در دوره پیش‌دانشگاهی است.

زرافشان در پاسخ به این سوال که این ۴ درس شامل چه دروس عمومی و تخصصی می‌شود، گفت: در دروس عمومی؛ زبان فارسی و علوم و معارف دینی، در دروس تخصصی در رشته ریاضی؛ دیفرانسیل و فیزیک، رشته تجربی؛ زیست‌شناسی و فیزیک و در رشته انسانی؛ عربی و ادبیات فارسی پیشنهاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز