خبرگزاری کار ایران

آموزش اجباری امداد و نجات به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۵۹

وظیفه درمان مصدومان بر عهده اورژانس پیش بیمارستانی است و هلال احمر نیز به عنوان دستگاه کمک دهنده به وزارت بهداشت، فعالیت می‌کند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر همکاری هلال احمر و اورژانس از مطرح شدن طرحی بر آموزش اجباری امداد و نجات به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «ناصر چرخساز» درباره برخی مباحثمطرح شده در زمینه ادغام اورژانس با سازمان امداد و نجات گفت: بحثادغام مطرح نیست و ما شدیدا این موضوع مبنی بر ادغام را تکذیب می کنیم.

این مسوول سازمان امداد و نجات با اشاره فعالیت این سازمان در حوزه امداد و نجات و انتقال مصدومان بویژه مصدومان حوادثجاده ای، گفت: وظیفه درمان مصدومان بر عهده اورژانس پیش بیمارستانی است و هلال احمر نیز به عنوان دستگاه کمک دهنده به وزارت بهداشت، فعالیت می کند.

چرخساز با تاکید بر این که بر اساس قانون وظیفه درمان و انتقال در حوادثاعم از جاده ای بر عهده اورژانس است گفت: سازمان امداد و نجات هلال احمر به منظور افزایش تعامل به اورژانس کمک می کند و این همکاری با اوژانس برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

چرخساز گفت: به منظور پایان دادن به شایعات و پیدا کردن راهکار علمی کمیته ای مشترک میان اورژانس و سازمان امداد و نجات ایجاد شده است.

چرخساز در مورد آخرین وضعیت امدادگران هسته ای نیز گفت: این امدادگران آموزش های هسته ای لازم را فرا گرفتند.

چرخساز با اشاره به طرح جدید بازبینی آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات این سازمان، گفت: در این طرح جدید سعی کرده ایم که رویکرد پایگاه ها را از پوشش حوادثجاده ای به پوشش حوادثمنطقه تغییر دهیم؛ چرا که در نظر داریم در هر منطقه با توجه به حادثه خیزی راه های دسترسی و جمعیت، پایگاهی را تعبیه کنیم.

به گفته چرخساز میانگین رسیدن امدادگران به محل حادثه از زمان اعلام تا حضور کمتر از ۱۰ دقیقه تخمین زده شده است.

چرخساز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سمت جدید خود به عنوان رییس کارگروه آموزش همگانی مدیریت بحران و برنامه هایش برای ارتقای سطح آموزش عمومی مردم، گفت: استفاده از آموزش های پایه محور و مجازی در دستور کار قرار دارد چرا که به دلیل گرایش مردم به فضای مجازی، بستر خوبی برای ارائه آموزش های همگانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زنان و مادران در خانه در راستای افزایش آگاهی های دیگر اعضای خانواده بهره برد، گفت: زنان به خصوص زنان خانه دار ظرفیت بالایی در راستای آموزش مفاهیم امدادی، خود امدادی دارند که می توان از این ظرفیت برای آموزش سایر اعضای خانواده و تحقق(هر خانواده، یک امدادگر) بهره برد.

چرخساز با اشاره به قرار گرفتن مباحثامدادی در کتب درسی گفت: برای ورود مباحثامدادی به کتب و سرفصل های دانشگاهیان نیازمند همت عالی، مسوولان آموزش عالی هستیم و در صورت تحقق گام موثری در راستای آموزشی برداشته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز