خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم اعلام کرد:

ایجاد رشته‌های جدید و حذف رشته‌های قدیمی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۵۸۹

توسعه کمی و کیفی و ساماندهی دانشگا‌ه‌ها به همراه مطالعه و سازماندهی همه مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌های کارآفرین نسل سوم، تحقیق و تولید مراکز تحقیقاتی پارک علم و فناوری از عمده این برنامه‌ها است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت مجدد شورای عالی برنامه‌ریزی از ایجاد رشته‌های جدید و کنار گذاشتن رشته‌های قدیمی که عمرشان در حال اتمام است خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهادی در حاشیه دیدار با امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه طبق برنامه تقدیمی به مجلس پیش می‌رویم اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی و ساماندهی دانشگا‌ه‌ها به همراه مطالعه و سازماندهی همه مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌های کارآفرین نسل سوم، تحقیق و تولید مراکز تحقیقاتی پارک علم و فناوری از عمده این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به عزم جدی برای تحول رشته‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: برای تحول رشته‌های علوم انسانی کارهای زیادی شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به فعال شدن شورای عالی برنامه‌ریزی بیان داشت: این شورا به بازبینی، بازنگری، تأیید و تصویب رشته‌ها و مقاطع تحصیلی می‌پردازد.

فرهادی در خصوص پدیده خروج افراد دارای مدارج تحصیلی بالا از کشور تصریح کرد: وقتی فارغ‌التحصیل ما مهارت‌ورزی داشته و در طول تحصیل خود به کارورزی اهتمام داشته باشد در صورت وجود محلی برای کار دیگر نیازی به خروج از کشور نمی‌بیند.

وزیر علوم افزود: این افراد در صورت دارا بودن شرایط نیز می‌توانند به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها درآیند و جذب این مراکز شوند.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه دانشگاه کاشان، این دانشگاه را دانشگاهی پیشرو و فعال در عرصه کشور نامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز