خبرگزاری کار ایران

شایانفر:

حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۸۵

در سال آینده، افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برمبنای نرخ تورم اعلام شده توسط دولت، و افزایش حقوق اعضای هیأت علمی حدود ۲۵ درصد خواهد بود.

رییس مرکز هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان واحد­ ها و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از اول فروردین اعمال خواهد شد، اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دستگاهی است که با تعیین و تأیید بودجه ۹۴ در اسفندماه، افزایش حقوق را از ابتدای فروردین ۹۴ در تمامی واحدهای تحت پوشش خود عملیاتی می ­کند.

به گزارش ایلنا، حیدرعلی شایانفر با بیان اینکه از تاریخ ۱۳ تا ۳۰ دی ماه، مجموعاً ۳۱ جلسه هیأت امنای استانی تشکیل شد، افزود: خوشبختانه تمامی جلسات به حدنصاب رسید و با حضور شخصیت­ های مهم ازجمله معاونان رئیس ­جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، ائمه ­جمعه استان­ ها، نمایندگان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان وزرای بهداشت درمان آموزش پزشکی، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در استان­ ها تشکیل شد.

شایانفر با اشاره به مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این مصوبه در جهت تمرکززدایی در تصمیم­ گیری­ های واحد­ های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی بود و به لطف این جلسات، تصمیم­ گیری جمعی نخبگان و فرهیختگان کشور که تعداد آنها ۴۹۲ نفر است، جایگزین تصمیم ­گیری تعدادی محدود در سازمان مرکزی شده است.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که این جلسات با حضور ۴۵۰ نفر از کارشناسان برجسته و فرهیختگان هر استان در قالب اعضای کمیسیون دائمی و کمیته­ های نظارت بر اجرای مصوبات تشکیل شد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات هیأت­ های امنای استانی افزود: همانگونه که از قبل در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش­ بینی شد، اغلب تصمیم ­گیری­ های کلیدی مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به هیأت­ های امنای استانی محول شده است.

شایانفر با اشاره به صلاحیت هیأت­ های امنای استانی در تبدیل حکم سرپرستان واحد ها به رئیس گفت: روسای دانشگاه­ های دولتی صرفاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید می ­شوند، این در حالی است که از بین ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم گیری در مورد فقط ۳۱ سرپرست واحد های مرکز استان(دبیر هیأت امنای استان) در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود و این نشان ­دهنده توجه ویژه ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

رئیس مرکز هیأت­ های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر اختیارات هیأت امنای استانی رسیدگی به امور اداری مالی هر استان، بررسی و تدوین سند چشم­ انداز، برنامه­ های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی، آینده­سازی و کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، تصمیم­گیری درباره طرح­ های سرمایه­گذاری و فعالیت­ های اقتصادی دانش­بنیان، طرح­ های فرهنگی ماندگار، فروش و تبدیل اموال مازاد دانشگاه، جذب هیأت علمی، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه حوزه پزشکی، ایجاد رشته­ های جدید و بین­رشته ای یا چندنظمی، تجمیع واحدها، تعیین تکلیف واحدهای زیان ­ده، نمودار سازمانی و برنامه راهبردی واحدها و استان­ ها، فعالسازی و ایجاد پارک­ های علم و فناوری، توسعه مراکز رشد، فعالسازی پروژه­ های عمرانی، فرهنگی و ورزشی، تأیید حسابرس در استان، تأیید خزانه ­دار در استان، تعیین اعضای کمیسیون دائمی و کمیته نظارت بر اجرای مصوبات که در مصوبه ۷۲۱ پیش ­بینی شده است.

وی با اشاره به حضور حداکثری اعضا در جلسات هیأت­ های امنای استانی افزود: با وجود مشکلات و مشقاتی که در فصل زمستان برای اعضا به وجود آمد و با وجود لغو برخی از پروازها، بسیاری از آنها با اتومبیل شخصی، خود را از راههای دور به جلسات رساندند. از ۳۱ استاندار کشور، ۲۰ استاندار در جلسات ما حضور داشتند که جای تقدیر دارد. مجموعاً ۷۵درصد اعضای هیأت­ های امنای استانی که در مجموع ۴۹۲ نفر هستند، در این جلسات حضور یافتند. در برگزاری این جلسات، به ویژه باید از مدیران ستادی دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد که بدون دریافت هیچگونه حق الزحمه و حق الجلسه، در تمامی جلسات حضور صددرصدی داشتند.

وی افزود: بسیاری از اعضای این جلسات هم که از خارج دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی را یاری می­ کنند حق­الجلسه ای را که براساس عرف وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید دریافت می ­کردند، به دانشگاه عودت دادند.

شایانفر افزود: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی نه فقط برای این جلسات که حتی برای جلسات هیأت ممیزه که بعد از ساعت اداری برگزار می شود نیز هیچگونه حق الجلسه ای دریافت نمی کنند.

شایانفر با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از حالت زیان ده خارج شده اند، تأکید کرد: با تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات و برخی ادغام­ های دیگر، ۴۷۲ واحد قبلی به حدود ۴۰۰ واحد رسیده و با اصلاحات انجام شده در چارت سازمانی، بار مالی دانشگاه کاهش یافته است.

وی یکی از عوامل کاهش تعداد واحدهای زیان ده در دوره مدیریت دکتر میرزاده را صرفه جویی­ های صورت گرفته در قالب تصمیمات هیأت­ های امنای استانی دانست و یادآور شد: با حضور دکتر میرزاده در ۳۱ جلسه هیأت امنای استانی، راهکارهای لازم درباره بودجه سال ۹۴ را در تمام استان­ ها عملیاتی کردیم و نمودار سازمانی و ساختار تشکیلاتی واحدهای هر استان را با کاهش ۱۰درصد پست­ های قبلی و اصلاح برنامه راهبردی استان­ ها را به انجام رساندیم و از دبیران هیأت­ های امنای استانی خواسته شد تا یک هفته آینده نتایج اصلاحیه­ ها را به معاونت برنامه­ریزی ارسال کنند تا برنامه­ ها و بودجه ۹۴ تلفیق شود تا در دستورکار کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه قرار داده شود.

شایانفر بیان کرد: دولت افزایش حقوقی را که هرسال براساس نرخ تورم برای کارکنان خود در نظر می‌­گیرد، معمولاً با ۶ ماه تأخیر اعمال می کند و این در حالی است که به لطف جلسات هیأت­ های امنای استانی، بودجه سال آینده را رقم زده ایم و به این ترتیب اولین دستگاهی در کل کشور هستیم که افزایش حقوق کارکنان تمامی واحد ها و سازمان مرکزی و اعضای هیأت علمی از اول فروردین ۹۴ اعمال خواهد شد.

شایانفر در ادامه اظهار داشت: در سال آینده، افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برمبنای نرخ تورم اعلام شده توسط دولت، و افزایش حقوق اعضای هیأت علمی حدود ۲۵درصد خواهد بود.

وی با اشاره به پشتکار دکتر میرزاده، معاونان، نمایندگان تام الاختیار، دبیران هیأت امنای استانی، کارکنان، کارشناسان و مدیران زحمتکش و تلاشگر سازمان مرکزی و واحدها به عنوان یک مجموعه دلسوز، تصریح کرد: این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته سابقه نداشته و تمام تلاش مسئولان دانشگاه بالا بردن کیفیت علمی، آموزشی و پژوهشی در جلسات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز