خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

اینترنت را در روستاها گسترش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۲۱

اینترنت از اهداف نظام است و امیدواریم بتوانیم آن را در روستاها نیز گسترش دهیم / به دنبال موتور جستجوی ملی هستیم که در خدمت شبکه مدارس کشور باشد.

صبح امروز مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: خوشحالم که امروز شاهد یک تحول هستم و به نظر می‌رسد، اگر ما و دوستانمان در آموزش و پرورش همت کنیم که این کار به درستی اجرا و در سراسر کشور گسترش یابد قطعا شاهد خواهیم بود، نسلی که تحویل جامعه می شود، تحولی برای توسعه و اداره کشور بوجود آورد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز داده با ظرفیت و استانداردهای بالا گفت: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که گام امروز بخشی از این شبکه است.

واعظی افزود: مجموعه عظیمی که تربیت فرزندان ما را از نظر علمی، فکری و شخصیتی برعهده دارند، از طریق توسعه فناوری اطلاعات می توانند به اهداف بزرگی نائل شوند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای غربی با مطالعات عمیق، فناوری اطلاعات را در مدارس پیگری می‌کنند و هم اکنون این بستر در کشور با امضای این سند و همت همکاران آماده شده است.

وی اظهار داشت: در وزارت ارتباطات کوشش می‌کنیم از نظر مالی، فنی و تجربیات در خدمت این کار باشیم تا به نحو احسن ادامه پیدا کرده و به هدف برسیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما اسناد زیادی امضا می‌شود اما سندی ارزش دارد که به هدف برسد، گفت: امیدوارم قدمی که امروز برداشته شد، بتواند در راستای اهداف دولت در حوزه شبکه ملی اطلاعات باشد.

واعظی تصریح کرد: باید به دنبال مدارس هوشمند باشیم، زیرا در جهان امروز تولید اطلاعات زیاد است و فرزندان ما باید بتوانند به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر شبکه مدارس داشته باشیم، می‌توانیم این اطلاعات را در دسترس دانش آموزان در همه نقاط کشور از تهران تا روستاها قرار دهیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اینترنت از اهداف نظام است و امیدواریم بتوانیم آن را در روستاها نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: به دنبال موتور جستجوی ملی هستیم که در خدمت شبکه مدارس کشور و در ارتباط با آنچه امروز انجام شد، باشد.

واعظی با بیان اینکه فرزندان ما در سراسر کشور از استعداد خوبی برخوردارند، گفت: آنان استعداد و توانایی بالایی دارند و اگر این موضوع را در اختیار آنان قرار دهیم، در آینده تولید محتوای عظیمی در شبکه آموزش کشور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ما نیازمندیم که برنامه های مختلفی نوشته شود تا فرزندان ما از آنها به نحو احسن استفاده کنند و امیدوارم با امضای این تفاهم نامه که وظایف زیادی را برای هر دو وزارت خانه مشخص کرده است، در فاصله زمانی نه چندان طولانی به اهدافمان برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز