خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

اساس نظام تعلیم و تربیت در خانه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۲۰

پویایی و دوام یک جامعه در مسیر آزادی بیان، آزادی قلم و اندیشه شکل می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی، جزو اساسی فرآیند یاددهی یادگیری است که در تحقق بهینه اهداف نظام آموزشی کشور و تجربیات ارزنده نقش اساسی دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول عمادی در نشستی که با مدیران دو ناحیه آموزشی یک و دو بندرعباس در سالن گرمساری برگزار شد، افزود: ارزشیابی و سنجش یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و نظام های آموزش وپرورش جهان محسوب می شود، لذا با عنایت به اهمیت این عنصر در روند فعالیت یاددهی - یادگیری، ارائه شیوه نوین در این زمینه و ارتقای سطح دانش معلمان و سایر دست اندر کاران تعلیم و تربیت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به این که دانش آموزان پیامد عملکرد ما هستند، اظهار داشت: کار معلم تسهیل کردن نظام تعلیم و تربیت است و اساس نظام تعلیم و تربیت در خانه است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که رمز حیات و تداوم حیات بشر بر آزادی متکی است اضافه کرد: همانطور که آزاد سازی اقتصاد یک ضرورت است، آزادی‌های اجتماعی نیز یک ضرورت است، چرا که پویایی و دوام یک جامعه در مسیر آزادی بیان، آزادی قلم و اندیشه شکل می گیرد.

عمادی با اشاره بر اصل تمرکز زدایی خاطر نشان کرد: تفویض اختیار به مدیران باعثرشد و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت می‌شود و دغدغه آموزش را تا حدودی از دوش مسئولین برخواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت به یک تحول اساسی مبتنی بر برنامه نیازمند است و سند بنیادین زمانی مثمر ثمرخواهد بود است که مدیران به تمامی ابعاد آن توجه و به طور دقیق مطالعه نمایند و به عبارتی دیگر در تحقق این تحول اهتمام ورزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز