خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش:

تامین امنیت معلمان، مهم‌ترین خواسته آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۸۸

آنچه در آموزش و پرورش در حوزه ستادی مطرح است، ملاک ارزیابی فرهنگیان بر اساس توانمندی‌ها و امتیازهایی است که در دوره‌های مختلف آموزشی کسب می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: تامین امنیت معلمان مهم ترین درخواست آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش اظهار کرد: ما از همه ی نظرات با هر لحن و سلیقه‌ای که باشد استقبال خواهیم کرد و خوشحال می شویم که هم اندیشی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت مایه رشد و پویایی آموزش و پرورش شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که موضوعات این چنینی را تنها به عنوان یک خبر قلمداد نکنند، بالاخره درگیری های قومی در همه جای دنیا اجتناب ناپذیر است اما وقتی صبحت از شهادت یک معلم یا بسیجی می شود، باید حساس تر با موضوع برخورد کرد.

وی گفت: تحلیل ها و برنامه هایی که دشمن در این حرکات کور دارد، بسیار تفرقه انگیز است و چه بسا همین عوامل به سبب نوع گفتار، لحن برخورد و دیدگاهی که از سوی مسئولین صورت می گیرد گاهی ممکن است دامنه اختلافات را گسترده تر کند و باید نسبت به آن هوشیار بود.

کفاش اظهار داشت: این اقدامات ناشایست فردی نیست بلکه این موضوع را جریانی پیوسته می دانم و یقین دارم برای آن برنامه های بسیاری تدارک دیده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما بر این اعتقادیم که خون پاک شهدای حادثه اخیر عاملان آن را به چنگال قانون گرفتار خواهد کرد و یقین داریم که با تلاش های شبانه روزی که نهاد های امنیتی و نظامی دارند، عوامل این جنایت به زودی دستگیر خواهند شد. همانگونه که تاکنون بسیاری از آنان دستگیر شده اند.

کفاش بیان کرد: لازم است که شرایط فرهنگ، آداب، رسوم واقلیم مناطق مختلف در اجرایی کردن برنامه های آموزش و پرورش در آن منطقه لحاظ شود. آنچه در آموزش و پرورش در حوزه ی ستادی مطرح است، ملاک ارزیابی فرهنگیان بر اساس توانمندی ها و امتیازهایی است که در دوره های مختلف آموزشی کسب می کنند، اما می توان برای برخی استان ها که شرایط خاص تری دارند با مدد از شورای آموزش و پرورش که ریاست آن بر عهده شخص استاندار است، تجارب و اندیشه ها ی کارآمد جمع آوری و برای تصمیم گیری بهتر به آموزش و پرورش ارایه کرد.

وی اضافه کرد: مطالبه ای که جناب وزیر دارند، این است که شنیدن این گونه اخبار برای ما سخت وسنگین است البته شنیدن اما از شما تقاضا داریم که معلمان ما را به دست فرمانداران، بخشداران و معتمدین بسپارید و با همراه کردن آنها، زمینه آرامش خاطر معلمی که حاضر می شود در دورافتاده ترین مناطق خدمت کند را فراهم کنید.

کفاش گفت: با توجه به تاثیر گذاری هایی که این عملیات مذبوحانه در روان جامعه و به خصوص بین فرهنگیان دارد، باید همه دستگاه ها به میان آیند وآرامشی که لازمه اصلی کار در آموزش و پرورش است را فراهم کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه که در محل دفتر معاون سیاسی اجتماعی استاندار برگزار شده بود دکتر محسن موحد، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، معاونین استاندار، مسئولین امنیتی و انتظامی و مدیرکل حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز