خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد:

لزوم نگاه ویژه‌ به دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و پیام نور

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۰۲

باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه‌های خاص مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی، پیام نور و فنی و حرفه‌ای و همینطور پردیس‌های بین‌الملل داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم، قلب آموزش عالی کشور به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسردرجمع کارکنان حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم در سخنانی با اشاره به اینکه ۷۰ در صد فعالیت مراکز آموزش عالی به فعالیت های آموزشی مربوط می شود، گفت: در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم فعالیت ها باید تحت سه محور کنترل کیفی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی پی گیری شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در ارتباط با کنترل کمی یکی از مهم ترین مصادیق آن را می توان رشد بی رویه پذیرش دانشجو، رشد بی رویه در صدور مجوز مراکز آموزش عالی و مجوز ایجاد رشته ها دانست که باید به این مسائل کارشناسانه تر نگاه کنیم.

وی در ادامه گفت: باید نگاه ویژه ای به دانشگاه های خاص مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی، پیام نور و فنی و حرفه ای و همینطور پردیس های بین الملل داشت.

شریعتی گفت: در ارتباط با ارتقای کیفی باید به نکاتی همچون آرامش فکری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری و همچنین آرامش رفاهی و تامین مالی این دانشجویان برای انجام پروژه های تحقیقاتی و تامین شغلی و نظام کار آفرینی آنها توجه خاص صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مدیرانی با توانایی های بالا حضور دارند که می توان بسیاری از مسئولیت ها را به این مدیران واگذار کرد، گفت: ما باید سعی کنیم در خصوص مراکزآموزش عالی سیاست های نظارتی داشته باشیم و با اتخاذ و اجرای برنامه هایی آن را تقویت کنیم.

شریعتی نیاسر در خاتمه تعامل هدفمند با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مولفه های مهم و اثرگذار در پیشرفت آموزش عالی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز