خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مطرح شد؛

ضرورت انجام فعالیت‌های شاد برای دانش‌آموزان در مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۸۵

متاسفانه مبانی رشته مشاوره در کشور، تولید اندیشمندان غربی است و ما براساس نظریاتی به افراد و خانواده‌ها مشاوره می‌دهیم که متناسب فرهنگ و جامعه غربی است به همین دلیل نیاز است که روحانیون به این بخش ورود پیدا کنند.

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر لزوم انجام فعالیت‌های شاد برای دانش ‌آموزان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص فعالیت‌های انجام شده در مدارس توسط روحانیون اظهار کرد: روحانیون معمولا در مدارس کارهایی را به عهده می‌گیرند که یا متولی ندارد یا زمین مانده‌اند. به طور مثال در بخش تربیتی و فرهنگی مربیان پرورشی طبق برنامه‌ها و آئین‌نامه‌های موجود به انجام وظیفه مشغول هستند و در این زمینه نیاری به حضور روحانی نیست.

وی با بیان اینکه روحانیون معمولا برای انجام فعالیت‌هایی همچون ارائه مشاوره مذهبی در مدارس حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه با نقصی جدی مواجه هستیم به این معنی که مبانی رشته مشاوره در کشور تولید اندیشمندان غربی است و ما براساس نظریاتی به افراد و خانواده‌ها مشاوره می‌دهیم که متناسب فرهنگ و جامعه غربی است به همین دلیل نیاز است که روحانیون به این بخش ورود پیدا کنند.

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به سوالات و شبهات مذهبی در میان نوجوانان و جوانان تصریح کرد: ‌ زمانی که روحانیان در مدارس حاضر می‌شوند با انبوه سوالات در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… مواجه می‌شوند که این سوالات و شبهات با یک بمباران گسترده فرهنگی و تبلیغی از طرف دشمن، سبب سست شدن پایه‌های اعتقادی دانش‎‌آموزان می‌شود.

وی تاکید کرد: پاسخگویی به شبهات کاری تخصصی است که نیاز به دانش و مهارت دارد و بخشی از وظایف روحانیون حاضر در مدارس هم، همین کار است که خانواده‌ها نیز استقبال گسترده‌ای از این اقدام کرده‌اند.

ملکی به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت توجه ویژه به خانواده اشاره کرد و گفت: ‌ دکتر فانی معتقد است که اگر نتوانیم خانواده‌ها را با برنامه‌های آموزش و پرورش همراه کنیم به موفقیت دست پیدا نمی‌کنیم که این سخن کاملا صحیح است چرا که در تعلیم و تربیت سه ضلع؛ دانش‌آموز، خانواده و متولیان تعلیم و تربیت باید هماهنگ باشند و درغیر این صورت نتیجه مطلوب را به دست نمی‌آوریم.

وی افزود: ‌ ارائه مشاوره مذهبی در مدارس به اولیای دانش‌آموزان در راستای موفقیت آموزش و پرورش است و حتی این نوع مشاوره به همکاران فرهنگی نیز ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

ملکی به فعالیت‌های مناسبتی روحانیان حاضر در مدارس اشاره و بر لزوم تناسب این مناسبت‌ها با روحیات دانش‌آموزان تاکید کرد.

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تاکید برلزوم انجام فعالیت‌های شاد برای دانش ‌آموزان اظهارکرد: مناسبت‌های شادی مانند هفته بصیرت و ولایت(از روز عرفه تا عید غدیر) و سایر اعیاد مذهبی ظرفیت بسیار خوبی دارند و یک روحانی می‌تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کار روحانیان رساندن پیام این مناسبت‌ها به دانش‌آموزان است، چرا که تاکید اسلام براحیای این مناسبت‌ها به دلیل تاثیر زیاد آنها بر ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است، بنابراین حضور یک کارشناس مذهبی باعثمی‌شود که چنین مناسبت‌هایی به خوبی مدیریت شوند و پیام آنها به نوجوانان و جوانان ما منتقل شود.

ملکی حضور یک روحانی منزه، اندیشمند و باتقوا در مدارس را به عنوان الگوی یک انسان متخلق به اخلاق انسانی بسیار مثبت ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز