خبرگزاری کار ایران

چهره ماندگار و دانشمند جهان اسلام:

وضعیت علمی کشور، مدعی‌های غیر واقعی زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۹۹

درست است که در مجلس باید از حقوق مردم دفاع شود ولی آنچه در مجلس در حال انجام است بیشتر دفاع از گروه‌های خودشان است نه نگاه علمی به دانشگاه‌ها.

چهره ماندگار و دانشمند جهان اسلام با بیان این مطلب که وضعیت علمی کشور، مدعی‌های غیرواقعی زیادی دارد، گفت: زمانی شهید ذوالانوار و امثال این‌ها به ما می‌گفتند شما این سنگر‌ها را‌‌ رها نکنید تا ما نیز جبهه‌ها را نگه داریم. اما متاسفانه در سال‌های اخیر دخالت در دانشگاه‌ها زیاد شده که این مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید حبیب فیروزآبادی صبح امروز دوشنبه با بیان این مطلب که دانشگاه موفق با وضعیت علمی مناسب نیازمند دانشجو و استاد توانمند و حرکت علمی آنهاست، افزود: نباید دخالت‌های غیرعلمی در بحثدانشگاه‌ها و وزارت علوم انجام گیرد.

وی بابیان این مطلب که اگر به وضع علمی دانشگاه‌ها به خوبی رسیدگی نشود، ممکن است با یک افول علمی روبه رو شویم، افزود: شما ببینید برای وزارت علوم، امروز ما باید اجتهاد وزیر علوم را قبول داشته باشیم تا بتواند موفق باشد.

فیروزآبادی ادامه داد: درست است که در مجلس باید از حقوق مردم دفاع شود ولی آنچه در مجلس در حال انجام است، بیشتر دفاع از گروه‌های خودشان است نه نگاه علمی به دانشگاه‌ها.

وی بابیان این مطلب که راهی که وزارت در یک سال گذشته رفته است، باید ادامه پیدا کند، افزود: ما در سال‌های گذشته از وزارت علوم ناامید شده بودیم ولی اخیرا در یک سال گذشته با امثال من مشورت می‌شود.

این دانشمند جهان اسلام افزود: امروز دانشگاه‌ها باید محیط‌های باز علمی باشند تا موفق شوند و امیدوارم این مسیر به خوبی طی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز