خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به ایلنا خبر داد:

اجرای طرح سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول آذر ماه

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۲۵

این طرح از اول آذرماه شروع خواهد شد و در ۳۰ بهمن سال جاری به اتمام خواهد رسید / این طرح سنجش بر روی حدود ۱۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح سنجش سلامت دانش آموزان که پیش از این برای کودکان شش سال تمام و در پایه اول ابتدایی اجرا می‌شد از این پس بر روی پیش دبستانی‌ها و در سن ۵ سالگی اجرا خواهد شد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اجرای آزمایشی این طرح از اول آذر ماه با همکاری معاونت آموزش ابتدایی کشور گفت: بر اساس آن، طرح سنجشی که پیش از این برای کودکان شش سال تمام و در پایه اول ابتدایی اجرا می‌شد، بر روی پیش دبستانی‌ها و در سن ۵سالگی اجرا خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور این طرح سنجش بر روی حدود ۱۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی به اجرا در می‌آید که در مدت سه ماه نیز نتایج آن به دست خواهد آمد.

قدمی به هدف اجرای طرح سنجش بر روی پیش دبستانی‌ها اشاره کرد و گفت: هدف این است با اجرای این طرح بتوانیم قبل از ورود کودکان به فضای آموزشی رسمی در رابطه با وضعیت آن‌ها مداخله کنیم، به عنوان مثال چنانچه کودکی مشکل شنوایی و یا مثلا بینایی داشته باشد، قبل از اینکه وارد مدرسه شود، به آن‌ها خدماتی همچون دادن عینک یا سمعک ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص کودکانی که دیرآموز هستند نیز خانواده‌ها را توجیه می‌کنیم و مربیان پیش‌دبستانی را به نوعی آموزش می‌دهیم که بتوانند با این دانش‌آموزان کار کنند تا زمانی که این کودکان به اول دبستان و آموزش رسمی می‌رسند، مشکلاتشان کمتر شود.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رابطه با اجرای این طرح همه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح در مراکز استان‌ها یک پایگاه تعیین می‌شود، افزود: برآورد ما این است که بین ۸۰ تا ۱۰۰هزار نفر با اجرای این طرح در مدت ۳ ماه مورد ارزیابی قرار گیرند.

قدمی خاطرنشان کرد: این طرح از اول آذرماه شروع خواهد شد و در ۳۰ بهمن سال جاری به اتمام خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز