خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس دانشگاه لرستان با سفیر اتریش

کد خبر : ۲۱۸۴۹۷

فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دکترا و در صورت امکان تبادل دانشجو، از جمله زمینه‌هایی است که ظرفیت شکل‌گیری تعاملات دوجانبه در مورد آن‌ها وجود دارد.

خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان با اشتیفت سفیر اتریش و هیئت همراه در محل این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ عزیزی در این دیدار اظهار داشت: برای اولین‌بار است که یک سفیر از دانشگاه لرستان بازدید می‌کند و از این جهت خوشحال و علاقه‌مند تعاملات دو جانبه در حوزه‌های مختلف با اتریش هستیم.

وی با تشکر از اتاق بازرگانی خرم‌آباد که واسطه‌ این دیدار بودند، افزود: دانشگاه لرستان در حال حاضر ۴۷ رشته دکترا و ۷۰ رشته‌ کارشناسی ارشد و در مجموع بیش از ۱۶۰ رشته‌ تحصیلی دارد و ۹ هزار دانشجو در این رشته‌ها مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه لرستان به زمینه‌های همکاری فی‌مابین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های اتریش اشاره کرد و گفت: فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دکترا و در صورت امکان تبادل دانشجو، از جمله زمینه‌هایی است که ظرفیت شکل‌گیری تعاملات دوجانبه در مورد آن‌ها وجود دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی تصریح کرد: در مورد فعالیت‌های پژوهشی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی هم آمادگی داریم همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه‌ای داشته باشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: پردیس دانشگاهی ما در حال حاضر به صورت خودگردان اداره می‌شود که با همکاری سفیر اتریش می‌توانیم آن را به عنوان یک پردیس بین‌المللی مطرح کنیم.

وی افزود: در زمینه‌ تبادل دانشجو اگر طرف مقابل شرایط پذیرش دانشجو را تسهیل کند، می‌توانیم در مورد اعزام دانشجویان لرستانی برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکترا به اتریش تبادل نظر جدی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه لرستان همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: بسیار علاقمندیم از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه‌های اتریش برای برگزاری این کارگاه‌های کوتاه‌مدت آموزشی بهره ببریم.

وی اظهار داشت: در علوم پایه، فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و همچنین کشاورزی رشته‌هایی داریم که می‌تواند مورد استفاده‌ طرف مقابل قرار گیرد و مبنایی برای تعاملات و همکاری‌های دو جانبه باشد.

عزیزی با اشاره به تشکیل شورای لرستانی‌های مقیم خارج از کشور در استانداری لرستان، گفت: امیدواریم از طریق سفیر اتریش بتوانیم با لرستانی‌های مقیم اتریش هم ارتباط بگیریم و شرایط حضور و فعالیت آن‌ها در لرستان فراهم شود.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: این نشست آغازی برای برگزاری نشست‌های آینده و ادامه‌ تعاملات دو جانبه باشد.

گفتنی است، در این دیدار سفیر اتریش و هیئت همراه از آزمایشگاه های دانشگاه لرستان بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز