خبرگزاری کار ایران

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد:

هر داوطلب تنها یک‌بار می‌تواند در دوره‌های دکترای پژوهش‌محور ثبت‌‌نام کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۶۰

متقاضیان این دوره باید در گروه علوم انسانی دارای معدل حداقل ۱۸ و در گروه غیرانسانی حداقل دارای معدل ۱۷ در مقطع کار‌شناسی ارشد باشند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: هر داوطلب فقط یک بار می‌تواند در دوره ‌های دکتری تخصصی پژوهشی محور ثبت‌ نام کند. لذا حتی اگر داوطلبی چند طرح پژوهشی برای ارائه داشته باشد، فقط باید یکی از آنها را انتخاب و ثبت نام کند.

به گزارش ایلنا؛ مجتبی علوی فاضل با بیان این مطلب افزود: ‌ داوطلبان باید در نظر داشته باشند که رشته انتخابی آنها باید متجانس با رشته مقطع کار‌شناسی ارشد باشد. البته داوطلبان می‌‌توانند گرایش ‌های متفاوت رشته انتخابی را انتخاب کنند. به عنوان مثال یک فرد می‌تواند با مدرک کار‌شناسی ارشد عمران - سازه در دوره دکتری پژوهش محور عمران – مهندسی زلزله یا مدیریت ساخت یا ژئوتکنیک شرکت کند.

معاونت سنجش و پذیرش در خصوص اینکه استاد راهنمای انتخابی این دوره چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد، تأکید کرد: استاد راهنمای دوره‌‌های دکتری تخصصی پژوهش محور باید عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی باشد، اما برای داوطلبان امکان انتخاب استفاده از استاد راهنمای دوم از سایر دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دو دانشجو می‌‌توانند در یک طرح پژوهشی مشارکت داشته باشند، گفت: در حال حاضر امکان اینکه دو دانشجو بر روی یک طرح پژوهشی به طور مشترک همکاری و مشارکت نموده و در دورهٔ دکتری تخصصی پژوهش محور ادامه تحصیل دهند، وجود ندارند.

وی همچنین افزود: طرح ‌های تحقیقاتی درون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز نمی‌‌تواند به عنوان طرح تحقیقاتی دانشجویان دورهٔ دکتری پژوهش محور ارائه شود. علوی فاضل در ادامه گفت: ثبت ‌نام این دوره‌‌ها از روز سه‌شنبه مورخ ۸/۷ / ۹۳ آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷‌مهرماه ادامه خواهد داشت که داوطلبان لازم است فرم تقاضا اجرای طرح تحقیقاتی به عنوان رساله دکتری که در سایت www. azmoon. org وجود دارد دریافت کرده و پس از تکمیل و امضاء داوطلب و استاد راهنما در قالب یک فایل pdf آماده کنند و سپس با مراجعه به همین پایگاه نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: متقاضیان این دوره باید در گروه علوم انسانی دارای معدل حداقل ۱۸ و در گروه غیرانسانی حداقل دارای معدل ۱۷ در مقطع کار‌شناسی ارشد باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز