خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه مراسم هفته ملی کودک مطرح شد؛

تاکید مولاوردی بر تحقق خواسته‌های کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۵۱

اختصاص پنج دلار از هزینه‌های بی‌دلیل می‌تواند جان ۹۰ کودک را نجات دهد. کودکان توقع زیادی ندارند و آرزوهای کوچکی به اندازه کودکی خودشان دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان بر تحقق خواسته‌های کودکان کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون امور بانوان رئیس جمهور در افتتاحیه مراسم هفته ملی کودک که در برج میلاد برگزار شد، گفت: خیلی خوشحال هستم که فرصتی پیش آمده است که بتوانم در کنار کودکان سرزمینم باشم.

وی ادامه داد: از اینجا به همه کودکان چه در داخل مدارس مشغول تحصیل هستند و چه کودکان کار و خیابان و معلول از هر مذهب و قبیله‌ای سلام عرض می‌کنم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه امیدوارم کودکان سرزمین من بدون هیچ ناراحتی و تاریکی زندگی سرشار از شادی و امیدوار داشته باشند، اظهار داشت: این روزها برای ما می‌تواند یادآور بسیاری از مسائل باشد. ما امروز در وضعیتی قرار داریم که باید به دنبال وضعیت مطلوب باشیم و خلاهای موجود در جامعه را جبران کنیم که بدون رسیدن به این وضعیت مطلوب به توسعه انسانی پایدار نخواهیم رسید.

مولاوردی افزود: رسیدن به وضعیت مطلوب هم خواست دینی ماست و هم با توجه به ظرفیت‌های ما و تعهدات بین‌المللی ما خواستی ملی است که باید سیاست‌های خودمان را در راستای آن تنظیم کنیم و در آن سیاست‌ها منافع کودکان را در راس امور مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به روز کودک بیان کرد: روز جهانی کودک یادآوری است که کودکان به حق باید زندگی خوبی داشته باشند و زندگی خوبی را دور از هر جنگ آوارگی و کار تجربه کنند و داشتن خانه، آرامش، پدر مسئولیت‌پذیر، تفریح، بهداشت و احساس امنیت و حق آموزش از حقوق اولیه این کودکان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به پیمان‌نامه حقوق کودک تصریح کرد: در این پیمان‌نامه سه موضوع رفع تبعیض، منافع عالیه کودکان و حق آزادی در عقاید و نظرات لحاظ شده است که آنها باید از آنها بهره‌مند شوند.

مولاوردی با اشاره به مقدمه این پیمان‌نامه ابراز داشت: کودکان باید در فضایی سرشار از محبت و توافق بزرگ شوند. امروز این کودکان می‌خواهند به ما این تضاد را یادآور شوند هزینه‌های بسیاری که برای سلاح‌های شیمیایی و غیرشیمیایی می‌شود، می‌توان جان بسیاری از کودکان را نجات دهد.

وی اضافه کرد: امروز ما مشاهده می‌کنیم چگونه فقر در تمام جهان در حال گسترش است و برای این موضوع باید رویکردی ایجاد شود. این یکی از اهداف این هزاره باید باشد. اختصاص پنج دلار از هزینه‌های بی‌دلیل می‌تواند جان ۹۰ کودک را نجات دهد. کودکان توقع زیادی ندارند و آرزوهای کوچکی به اندازه کودکی خودشان دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: امروز به نام کودکان اختصاص داده شده است. ما بزرگان نیز در سال شاید روزهای برای ما اختصاص داده شود و برای آن نیز خوشحال باشیم و خواسته‌هایی داشته باشیم اما این کودکان شاید نمی‌دانند و از این روز اطلاعی ندارند و درخواست‌هایی ندارند.

مولاوردی گفت: آن چیزی که باید به آن توجه کنیم و یادآور شویم این است که همه کودکان در آموزش و پرورش و مدرسه قرار ندارند. امروز کودکانی در محله‌های ما هستند که در کنار خیابان، کفش‌ها را واکس می‌زنند و بزرگان سیری خودشان را با ترازوهای آنها وزن می‌کنند، باید کارهایی برای آنها بکنیم و به درخواست‌های آنها جواب دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز