خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه صنعت هوایی

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۰۹

توسعه فعالیت‌های دانشی فناورانه مبتنی بر نیاز کشور با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بالفعل و بالقوه تخصصی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری و قطب های علمی تابعه وزارت علوم در صنعت هوایی از اهداف این تفاهم نامه است.

تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، معاونت توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع هوایی با موضوع استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه صنعت هوایی در وزارت علوم امضا شد.

به گزارش ایلنا، توسعه فعالیت‌های دانشی فناورانه مبتنی بر نیاز کشور با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بالفعل و بالقوه تخصصی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری و قطب های علمی تابعه وزارت علوم در صنعت هوایی از اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین همسوسازی پژوهش‌ها، آموزشها و توسعه زیرساخت های تخصصی دانشگاهها و پژوهشگاهها به سمت پاسخگویی به مطالبات علمی و نیازمندیهای تخصصی دانشی و فناورانه در حوزه صنعت هوایی و پشتیبانی از همکاری مراکز تحقیقاتی، قطب های علمی، انجمن های علمی، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری وابسته وزارت علوم برای پیشبرد صنعت هوایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در یکسال خدمت دولت یازدهم رشد علمی خوبی را شاهد بودیم و دانشگاهها از فضای با نشاطی برخوردار بودند.

وی اظهار داشت: نخبگان جامعه و دانشگاهیان یک منبع عظیم ثروت برای توسعه کشور هستند و ما باید از ظرفیتهای این نیروی عظیم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در راستای استفاده از توان جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات کشور و انجام تحقیقات کاربردی و هدفمند، وزارت علوم با دستگاههای اجرایی و صنایع مختلف نظیر هوافضا، نفت و صنایع دفاعی تفاهم نامه مشترک همکاری امضا کرده است و ۱۰کارگروه تخصصی در دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری این وزارت در این زمینه فعال هستند.

وی تاکید کرد: ایجاد اعتماد در صنعت به توانایی های دانشگاهها و تولید ثروت و انجام پژوهش هدفمند از اولویت های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در دوره اخیر بوده است.

گفتنی است؛ تفاهم نامه استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای توسعه صنعت هوایی برای مدت چهار سال و توسط وحید احمدی به نمایندگی از وزارت علوم، دکتر علی وطنی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منوچهر منطقی به نمایندگی از سازمان صنایع هوایی به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز