خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

دغدغه‌ مردم استیضاح وزیرعلوم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۱۱

زمان مناسبی برای استیضاح وزیر علوم نیست زیرا مردم در شراط کنونی دغدغه‌های مهمتری دارند و در حال حاضر دغدغه اصلی کشور باید جوانان جویای کار باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با ۵۰ هزار نیروی انسانی اضافه و ۵۰ هزار کمبود نیرو مواجه است.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اعتراضات پی‌درپی معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی برای تعیین تکلیف وضعیت‌شان، اظهار داشت: جذب نیرو در آموزش و پرورش بر اساس برنامه و هدف مشخص انجام نشده است، ازهمین رو نیروی انسانی در آموزش و پرورش دچار مشکلات عدیده‌ای است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش به ۵۰ هزار نفر بی‌جهت حقوق پرداخت می‌کند، افزود: این درحالی است که در کشور ۱۳۰ میلیونی ژاپن کل حقوق‌بگیران دولت‌ به صد هزار نفر هم نمی‌رسد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس خاطرنشان کرد: افرادی که برای روشن شدن وضعیت خود مدام در مقابل مجلس تجمع می‌کنند، جزو نیروهای خدوم آموزشی هستند که برخی از آنها تا ۸ سال سابقه تدریس دارند.

احمدی لاشکی با اعلام تنظیم طرح دوفوریتی برای برطرف کردن مشکل استخدام نیروهای خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی گفت: بنا داریم مشکل کمبود معلم را از طریق استخدام معلمان حق التدریس حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۸ مصوبه سال ۸۹ هرگونه به کار گیری نیرو به عنوان حق التدریس خارج از سیستم ممنوع است و بنابراین آموزش و پرورش طبق قانون نمی‌تواند از این نیرو‌ها استفاده کند، افزود: لذا کمیسیون آموزش طرح دوفوریتی را در هفته گذشته تنظیم کرد تا بتواند ماده ۸ مصوبه مذکور را که بر اساس آن به کارگیری هرگونه نیرو به عنوان حق التدریس خارج از سیستم ممنوع شده را لغو کند، به این معنی که به نوعی درصدد هستیم یک استثنا قائل شویم که نیروهای خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی بتوانند استخدام شوند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه مجلس متاسفانه به دلیل اینکه چند طرح دو فوریتی و یک فوریتی زود‌تر از موعد در دستور کار مجلس قرار داشت، رسیدگی این طرح به جلسات آینده مجلس موکول شد.

وی افزود: قرار بر این شده است که در ‌‌نهایت تا امروز(چهارشنبه) این طرح رسیدگی شود زیرا مجلس یک هفته بیشتر تا پایان شهریور جلسه نخواهد داشت، لذا چنانچه این طرح در همین فرصت باقی مانده مورد بررسی قرار نگیرد دیگر دردی را از معلمان حق التدرس و پیش دبستانی دوا نخواهد کرد.

احمدی لاشکی ابراز امیدواری کرد با تصویب طرح مورد اشاره تا حدودی بخشی از مشکلات این معلمان حل شود.

وی با تاکید بر اینکه درد‌ها و مشکلات اساسی امروز کشور مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های معیشتی مردم است، افزود: زمان مناسبی برای استیضاح وزیر علوم نیست زیرا مردم در شراط کنونی دغدغه‌های مهمتری دارند و در حال حاضر دغدغه اصلی کشور باید جوانان جویای کاری باشد که متاسفانه به رغم تحصیلات بالا نتوانسته‌اند برای خود شغلی فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز