خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای از سوی فعالان جامعه مدنی استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت؛

درخواست از شهریاری و عالی برای پس گرفتن امضای استیضاح

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۶۸

پیام ۲۴ خرداد تنها تغییر قوه اجرایی کشور نبود، بلکه خطابه مهمی نیز به دیگر قوای نظام اسلامی و از جمله نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی داشت که همگام با تدبیر قوه اجراییه امیدهای از دست رفته بسیاری را به آغوش مشوش ملت بازگرداند.

تعدادی از فعالان جامعه مدنی استان سیستان و بلوچستان با صدور نامه‌ای سرگشاده به دو تن از نمایندگان این استان که درخواست استیضاح وزیر علوم را امضا کرده بودند، را پس بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این نامه سرگشاده به شرح زیر است:

با نام آفریننده امید

نمایندگان محترم مردم شریف زاهدان و زابل در مجلس شواری اسلامی

جناب آقای حسینعلی شهریاری و سرکار خانم دکتر عالی

با سلام و احترام

نیک می‌دانیم که شما قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی بیش از هر گروه، طیف و یا شخص دیگری طلیعه و پیام رسای ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ که تبلوری بود از جوش و خروش غیرتمندانه مردم عزیز ایران از هشت سال نامهربانی بر منافع و منابع کشور را درک کرده‌اید.

و نیک می‌دانید انتخابات ۲۴ خرداد پیام روشنی بود برای آنهایی که هشت سال با از هم پاشیدن نظام علمی و برنامه‌ریزی کشور، قیم‌مابانه با ولی‌نعمتان خود چنین بی‌مسوولانه برخورد نمودند و با شعار خدمتگزاری بسیاری از منابع کشور و بیت‌المال را بر باد فنا دادند.

انتخاب سال ۹۲ رای قانونمداری، نظام مبتنی بر برنامه و همچنین اصلاح بسیاری از روش‌های ناصواب گذشته در اداره امور کشور بود.

پیام ۲۴ خرداد تنها تغییر قوه اجرایی کشور نبود، بلکه خطابه مهمی نیز به دیگر قوای نظام اسلامی و از جمله نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی داشت که همگام با تدبیر قوه اجراییه امیدهای از دست رفته بسیاری را به آغوش مشوش ملت بازگرداند.

بی‌تردید جلوگیری از قانون‌گریزی و بستن راه استفاده از رانت‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی و… ابتدایی‌ترین خواسته مردم ایران بوده و شما بهارستان‌نشینان بهتر از هر شخص دیگری آگاه هستید که خبر رانت‌های هزاران میلیاردی، سوءاستفاده‌های کلان از بیت‌المال و در یکی از آخرین موارد هزارن رانت تحصیلی و آموزشی بر مردم شریف ایران بسیار سنگین و ناگوار آمده است، که منابع عمومی ملت را اینگونه بی‌محابا به تاراج برده‌اند.

جناب آقای شهریاری و سرکار خانم عالی؛ شما در ۲۴ خرداد خود به عینه دیدید که دگر بار مردم از سیستان تا بلوچستان چگونه حماسه‌ای آفریدند و بر همگان روشن ساختند که همچنان در خط مقدم انقلاب و فارغ از رنگ و نژاد و مذهب وقتی پای منافع ملت و کشور به میان می‌آید، حضوری یکپارچه‌ای رقم خواهند زد.

تدبیر امیدبخش مردم سیستان و بلوچستان در پشتیبانی از دولت تدبیر و امید بر شما نمایندگان محترم استان تکلیف می‌کند که همراهی و همگامی یکپارچه‌ای با دولت برخواسته از خواست عمومی مردم داشته باشید تا خدای ناخواسته برداشتی غیر از این در اذهان و افکار عمومی متوجه شما نشود، که اگر چنین شود مصداق همان زیر پا گذاشتن " حق‌الناس " است که خداوند متعال توجه به آن را از اوجب واجبات دانسته است.

اما نمایندگان محترم مردم در زابل و زاهدان؛ از بلوچستان غیور تا رادمردان سیستان با مشاهده کردن نام شما در میان فهرست استیضاح‌کنندگان جناب آقای دکتر فرجی دانا وزیر محترم علوم همچنان بسی ناباورانه می‌نگرند.

آگاه باشید در شرایطی که مردم استان در انتظار اجرای سیاست‌های تحول‌گرایانه دولتمردان دولت تدبیر و امید برای مقابله با بحران‌های انبوهی که سیستان و بلوچستان در سال‌های سوءمدیریت دولت گذشته و بر اثر بی‌توجهی و بی‌عدالتی بدان مبتلا شده، پیش کشیدن طرح استیضاح وزیری که شاید " تنها گناهش برملا ساختن اسرار " منفعت‌طلبان باشد چیزی جز مکدر شدن اذهان عمومی این استان امیدساز را به همراه نداشته و نخواهد داشت.

بنابرین بر همگان روشن است که اولویت امروز مردم استان هر چه که باشد استیضاح نیست! اولویت امروز مردم استان احیای دریاچه هامون، مقابله با ریزگردها، مقابله با پدیده مهاجرت، اجرای طرح گازرسانی، اجرای خط راه آهن، زنده کردن کشاورزی و بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای است که اجرای آن یاری و همراهی شما نمایندگان محترم استان را می‌طلبد.

در پایان ما امضاکنندگان ذیل به نمایندگی از اقشار مختلف مردم سرفراز استان سیستان و بلوچستان از شما عزیزان تقاضا داریم تا با پس گرفتن امضای خود از طرح استیضاح وزیر محترم علوم و اولویت بخشیدن به مشکلات بی شمار استان، امیدهای به وجود آمده در دل نازنین مردمان این خطه از ایران عزیز و به خصوص جامعه دانشگاهی و قشر پویا و فعال جوان بلوچ و سیستانی را تبدیل به یاس نکنید.

بهروز شاهرخ‌نیا - حمید بارک‌زهی - سارا خوشخو - سیاوش کیخایی - خالد آهوپا - فرید طحان‌زاده - حمید میربزرگ - سجاد صفت‌گل - محمد خمر - مسعود نارویی - ابراهیم شمسی - محمد نخعی - علی سعیدی - علیرضا جهانتیغ - صبحانبردی رحمانی‌راد - سعید شمسی - علی زابلی - مهدی رضوانی - مهدی زابلی - حسین فردین - عبدالسلام علمی - صدیق حسین‌زاده - یونس زین‌الدینی - محمد بلوچ‌زهی - سیما میری - انور بلیده - عطاء کدخدایی - محمد صدیق دهقان - عبدالخالق باران‌زهی - عثمان دهانی - فرامرز امیری - عبدالخالق میهن‌پرست - انور بلیده - عبداللہ اربابی - اکبر رییسی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز