خبرگزاری کار ایران

یک دانشمند ایرانی موفق به کسب معتبر‌ترین جایزه جهانی ریاضیات شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۱۵

دلیل انتخاب مریم میرزاخانی برای این جایزه، فعالیت‌های وی در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی بوده است.

یک دانشمند ایرانی موفق به کسب معتبر‌ترین جایزه جهانی ریاضیات(جایزه فیلدز) شد.

به گزارش ایلنا، مریم میرزا خانی دانشمند ۳۷ ساله ایرانی موفق به کسب مدال فیلدزشد، این جایزه که به نوبل ریاضی معروف است، هر چهار سال یک بار به ۲ تا ۴ ریاضیدان زیر ۴۰ سال اهدا می‌شود؛ میرزاخانی، نخستین زن و اولین ایرانی است که توانسته این جایزه را دریافت کند.

وی که دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانشگاه هاروارد آمریکا است، از برندگان دو دوره المپیاد جهانی ریاضی بوده و تدریس در دانشگاه استنفورد آمریکا و دانشگاه پرینستون را در کارنامه خود دارد، دلیل انتخاب مریم میرزاخانی برای این جایزه، فعالیت‌های وی در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی بوده است.

میرزاخانی همچنین چندی پیش جایزه ۲۰۱۴ موسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده در سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» به عنوان یکی از ۱۰ ذهنِ جوان برگزیده سال در آمریکای شمالی معرفی شد.

لازم به ذکر است که جایزهٔ فیلدز(Fields Medal) که معتبر‌ترین جایزه ریاضیات است در کنگره بین المللی ریاضیات به برندگان اهدا می‌شود. این کنگره مهمترین گردهمایی ریاضیدانان سراسر جهان است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

کنگره جهانی ریاضیات سال جاری از روز چهارشنبه، سیزدهم اگوست به مدت یک هفته در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز