خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ آموزش و پرورش برای پنجشنبه مدارس اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۴۶

در این روز هیچ نمره و یا کلاسی نباید در نظر گرفته شود و برای دانش آموزان مقطع ابتدایی یک روز کاملا شاد و مفرح در نظر گرفته می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ‌آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار مدرسه ابتدایی در کشور سال تحصیلی آینده یک روز با نشاط خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش امروز(دوشنبه) در نشست خبری به وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در سال تحصیلی آینده اشاره کرد‌ و گفت: برای دانش آموزان مقطع ابتدایی یک روز کاملا شاد و مفرح در نظر گرفته می شود و در این روز هیچ نمره و یا کلاسی نباید در نظر گرفته شود.

کفاش بااشاره به اینکه همزمان با اجرای دوره آزمایشی، پژوهشهای و ارزیابی های لازم از این طرح انجام می شود، افزود: نتایج این اجرای آزمایشی مبنی بر ادامه تعطیلی روزهای پنجشنبه یا لغو تعطیلی این روز در سال تحصیلی آینده قطع به یقین اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو هزار مدرسه آزمایشی در استانها با توجه به تعداد مدارس ابتدایی انتخاب می شوند اما اولویت ما با مدارس داوطلب اجرای این طرح است. ضمن اینکه ما سیاستهای تشویقی را برای حضور دانش آموز در این مدارس اجرا خواهیم کرد.

کفاش با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجرای آزمایشی اجباری نیست، گفت: با در نظر گرفتن سیاستهای تشویقی و همچنین تلاش برای جذاب بودن برنامه های تدوین شده از سوی انجمن اولیا و مربیان می خواهیم که دانش آموز به صورت داوطلبانه و از طریق ثبت نام برای حضور در روزها پنجشنبه اعلام آمادگی کند و هیچ اجباری برای این دانش آموزان در نظر گرفته نشده است.

وی درباره سقف کمک به مدارس برای روز پنج شنبه افزود: در وهله نخست ۴ میلیارد تومان به مدارس تزریق می‌کنیم که به ازای هر مدرسه ۲ میلیون تومان خواهد بود؛ مابقی هم پس از آغاز سال تحصیلی جدید در انجمن اولیا و مربیان مطرح و پس از ساماندهی اعداد و ارقام دریافت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز