خبرگزاری کار ایران

صادق زیباکلام:

تهیه منشور حقوق دانشجویی تشریفاتی و «دهن پرکن» است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۳۰

فکر می کنم همه این مدل کارهای تبلیغی و کلی گویی های زیبا بیهوده است و راه بجایی نمی برد / منشور حقوق دانشجویی را در حقیقت باید نوشت و به مسئولان داد، چون دانشجویان می دانند که چه حقوقی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تهیه منشور حقوق دانشجویی را کاری تشریفاتی و دهن پرکن دانست.

صادق زیبا کلام در گفتگو با ایلنا در مورد تهیه منشور حقوق دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: فکر می کنم همه این مدل کارهای تبلیغی و کلی گویی های زیبا بیهوده است و راه بجایی نمی برد.

وی تصریح کرد: تدوین منشور حقوق دانشجویی دقیقا مثل همان چیزی است که سال گذشته تحت عنوان منشور حقوق شهروندی از طرف دولت تهیه شد. این منشور هم چیزی شبیه آن است که یک سری کلمات و جلمات قشنگ را کنار هم می‌گذارد.

زیبا کلام با تاکید بر اینکه مسئله اساسی این است که آیا حقوق صنفی، سیاسی و مدنی دانشجویان را به رسمیت می‌شناسیم، افزود: علاوه بر وزارت علوم، تشکیلات امنیتی و همچنین قوه قضاییه در این زمینه نقش دارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بهترین الگوی منشور حقوق دانشجویی هم که تدوین شود باید گفت مشکل از ناحیه دانشجویان نیست بلکه مشکل از بیرون حوزه دانشجویی است.

وی با اشاره به اینکه دانشجو به واسطه فعالیتهای سیاسی و ابراز عقیده اش به کمیته های انظباطی سپرده می شود، افزود: این را مسئولان باید درست کنند چرا که کمیته های انظباطی را دانشجویان ایجاد نکرده اند.

زیبا کلام در واکنش به اظهارات اخیر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مبنی براینکه «منشور به عنوان قانون جدید نیست بلکه هدف ما این است که با استفاده از قوانین و مصوبات موجود، دانشجویان را با حقوق و وظایف خود آشنا کنیم»، افزود: با تدوین منشور حقوق دانشجویی چه راه و روش و چه چیزی می خواهند به دانشجویان یاد بدهند، منشور حقوق دانشجویی را در حقیقت باید نوشت و به مسئولان داد، چون دانشجویان می دانند که چه حقوقی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز