خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد:

مدارس باکمک دانش آموزان مرمت وبازسازی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۸۲۶

مجری «طرح هجرت۳» ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی است که براساس آن ۸ هزار مدرسه در تهران باکمک دانش آموزان مرمت و بازسازی می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کفاش امروز در نشست خبری به تبیین برنامه های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت وگفت دراین زمینه دستور العملی تدوین شده که درتاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه به استانها ابلاغ شده است.

کفاش شعار امسال را هر دانش آموز یک مهارت اعلام کرد وافزود: دانش آموزان در تابستان امسال با یک مهارت آشنا می شوند و همه امکانات در این راستا بسیج شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تابستان ۲۰ هزار پایگاه تابستانی توسط آموزش وپرورش فعال خواهند بود افزود: ۱۵۰۰ کانون و اردوگاه در سراسر کشور در تابستان داریم که از اصلی ترین پایگاههای ما در کشور هستند.

وی تصریح کرد: دارالقرآن ها، پژوهش سراهای آموزشی، ‌ کانونهای پرورشی فکری از پایگاههای تابستانی هستند که در طی این مدت به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.

کفاش افزود: بخشی از هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش به عنوان پایگاههای تابستانه به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ سازمان و دستگاه متولی تامین غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هستند، افزود: که البته این هم فرصت وهم تهدید است تهدید از این جهت که این دستگاهها با هم هماهنگ نباشند وگاهی هم مقابل هم قرار گیرند و فرصت از این جهت که تعدد آنها باعثمی شود قدرت انتخاب خانواده ها بیشتر شود.

کفاش تصریح کرد: با برگزاری جلسات هماهنگی تلاش بر این است که این ۲۵ نهاد و سازمان را که در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نقش دارند، جذب کنیم.

وی به درخواست شهرداری تهران از آموزش وپرورش اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران درخواست کرده است که ۱۱۰ مدرسه در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار گیرد تا فعالیتهای فرهنگی و هنری رایگان به دانش آموزان ارائه دهد که هماهنگی های آن صورت گرفته است.

کفاش بااشاره به فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند و این نهاد برای ۳۰ هزار نفر از آنها برای برگزاری اردوهای مختلف برنامه ریزی کرده است.

به گفته وی آموزش و پرورش نیز ۳۰۰۰ معلم و مربی را در اختیار کمیته امداد برای برگزاری این اردوها قرار داده است.

کفاش با اشاره به فعالیتهای ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی در تابستان امسال گفت: چهار برنامه عمده این ستاد طرح هجرت، برگزاری طرح یاوران ولایت در مراکز استانها، اردوهای جهادی دانش آموزی به مناطق محروم و اردوی «یک روز برای دروی گندم» است.

به گفته وی سازمان جوانان هلال احمرهم اردوی کشوری دانش آموزان برتر این سازمان را برگزار می کند.

کفاش با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی بنیاد شهید برای دانش آموزان تحت پوشش خود برنامه دارد، افزود: براساس مشارکت آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی طرح «زیارت اولی ها» برای دانش آموزان دختر دبیرستانی به ویژه در مناطق محروم اجرا می‌شود.

کفاش تصریح کرد: دانش آموزان دختر دبیرستانی که تاکنون به زیارت نرفته اند شناسایی و با حمایت و پشتیبانی آستانه قدس رضوی آنها را به زیارت می بریم.

وی یکی دیگر از برنامه ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را طرح «مزرعه تابستانی من» برشمرد وافزود: این طرح سال گذشته در ۱۰ استان با حضور ۵۶۰۰ دانش آموز و در ۲۲۵۰ مزرعه انجام شده است و قرار است امسال در استانهای دیگر هم اجرای این طرح را گسترش بدهیم.

کفاش افزود: مجری «طرح هجرت۳» ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی است که براساس آن ۸ هزار مدرسه در تهران باکمک دانش آموزان مرمت و بازسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه هفته اول تیرماه ثبت نام در پایگاههای تابستانه آغاز می شود، گفت: هفته دوم تیرماه نیز شروع فعالیتهای پایگاههای تابستانه است.

کفاش در پاسخ به این سوال که چه میزان هزینه از دانش آموزان برای شرکت در پایگاههای تابستانه دریافت می شود، گفت: هدف حداقل مشارکت مالی از سوی دانش آموزان است و مختصر هزینه‌ای هم که دریافت می‌شود صرف تهیه اقلام مصرفی اردوگاه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این مبالغ نیز به صورت محلی تعیین و دریافت می‌شوند و دستور العملی از معاونت برای این هزینه‌ها صادر نمی‌شود البته از دانش آموزان محروم همان هزینه‌ها را هم دریافت نمی‌کنیم.

کفاش درپاسخ به سوال دیگری که برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان چقدر اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: آموزش و پرورش ۵ میلیارد تومان بابت فعالیتهای تابستانی به استانها ابلاغ اعتبار کرده است.

در ابتدای این نشست خبری قراربراین شد؛ سوال های غیرمرتبط با برنامه های تابستانی آموزش وپرورش بعد ازاعلام این برنامه ها وطرح سوال های مربوط به آن از معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سوال شود، اما ازخبرنگاران خواسته شد که درصورت موافقت با برگزاری نشست خبری دیگری برای پاسخ به سایرسوالات درهفته آینده صلواتی ذکرکنند که باذکرصلوات ازسوی خبرنگاران طرح سایر سوالات به زمان دیگری موکول شد.

این درحالی است که خبرنگار ایلنا زمانی که درحاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت معلم شهید جواد نوروزی از معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش درمورد پولی شدن پنج شنبه ها سوال کرد با این پاسخ روبه رو شد که درنشست خبری که ۱۹ اردیبهشت برگزارمی شود به این سوال پاسخ خواهم داد درحالی که این اتفاق نیفتاد و درپایان این نشست خبری هم اعلام شد که درارتباط با برنامه های آموزش وپرورش درروزهای پنج شنبه ازمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش سوالی مطرح نشود و درنشست خبری هفته آینده سوال ها دراین زمینه مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز