خبرگزاری کار ایران

در پایگاه اطلاع رسانی حج؛

نرم افزار آموزشی همیار سفر ارائه شد

کد خبر : ۱۷۴۳۵۳

نرم افزار همیار سفر حاوی جلسات آموزشی کاروانهای حج تمتع و عمره مفرده است که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت تهیه و در پایگاه‌ اطلاع رسانی حج بارگذاری و در اختیار تمامی زائران قرار گرفت.

نرم افزار همیار سفر حاوی جلسات آموزشی کاروانهای حج تمتع و عمره مفرده است که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت تهیه و در پایگاه‌ اطلاع رسانی حج بارگذاری و در اختیار تمامی زائران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نرم افزار همیار سفر که از سوی مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری برای استفاده در جلسات آموزشی کاروانهای حج تمتع و عمره مفرده طراحی و اجرا شده است، در پایگاه اطلاع رسانی حج بارگذاری شد.

بارگذاری این نرم افزار آموزشی که خود شش نرم افزار دیگر را با عنوان‌های جلسان حج «مدینه اول»، جلسات حج «مدینه دوم»، جلسات عمره، جنت البقیع، مسجدالنبی و مشاعر حج در بر دارد، از نشانی اینترنتیhttp: / / hajj. ir / ۶۴/۹۷۵۹امکان پذیر است.

نرم افزار جلسات حج «مدینه اول»

در نرم افزار جلسات حج «مدینه اول» که با عنوان آداب زیباترین مهمانی مزین شده است، شش جلسه آموزشی در بخش جلسات ویژه مدینه و هشت جلسه آموزشی در بخش جلسات ویژه مکه به چشم می‌خورد که هر یک حاوی مطالب آموزشی برای زائران حج تمتع و عمره مفرده است.

نرم افزار جلسات حج «مدینه دوم»

همچنین در بخش جلسات حج «مدینه دوم»، هشت جلسه آموزشی در بخش جلسات ویژه مکه و سه جلسه آموزشی در بخش جلسات ویژه مدینه به چشم می‌خورد که خود حاوی مطالب ارزشمندی برای زائران است که فراگیری آن به همه مسلمانان توصیه می‌شود.

نرم افزار جلسات عمره

اعلام برنامه‌های مدینه، تذکرات عمومی، اهمیت و آداب زیارت، حکم فقهی نماز در مسجدالنبی، معرفی مسجدالنبی و اماکن آن و بیان احتمالات مدفن شریف حضرت زهرا سلام الله علیها از مطالب مهم جلسه نخست بخش جلسات عمره نرم افزار همیار سفر است که حاوی سه جلسه دیگر نیز هست.

جلسه دوم این بخش به بیان فضیلت عمره مفرده، بیان اجمالی اعمال عمره مفرده و بیان مناسک(احرام) اختصاص دارد و جلسه سوم نیز به تفصیل بخشی از احکام نجاست و طهارت، سیر حرکت از مسجد شجره به مکه و اعلام برنامه کاروان، بحثطواف و نماز طواف و وضو را مطرح می‌کند.

تذکرات عمومی، سعی بین صفا و مروه، تقصیر، طواف نساء و احکام غسل در جلسه پایانی بخش جلسات عمره مطرح شده که در گام نخست با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اهمیت برآوردن حوایج مؤمنان، از زائران خواسته است هر قدر می‌توانند به همسفران خود کمک و همیاری رسانند.

نرم افزار جنت البقیع

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت همگام با پیشرفت فن آوری و هم ساز با نیازهای جدید، سعی کرده است با طراحی نرم افزار «بازدید مجازی قبرستان بقیع» بستر مناسبی را برای آموزش قبل از سفر زائران بیت الله الحرام آماده سازد.

بازدید مجازی فن آوری جدیدی است که امکان دیدن مجازی از یک محیط واقعی را برای کاربر فراهم می‌کند. بازدید مجازی قابلیتی ما بین عکس و فیلم را به کاربر می‌دهد. وسعت دید در پانورامای ۳۶۰ وسیعتر از عکس است.

زائران عمره مفرده و حج تمتع با تهیه نرم افزار جنت البقیع می‌توانند به صورت مجازی، زوایای مختلف قبرستان بقیع را مشاهده کنند و نیز قادر خواهند بود کارگردانی تماشای اماکن مورد نظر را در فضای مورد نظر در اختیار بگیرند، در آن زوم کنند و سوژه را با جزئیات بیشتری ببینند.

نرم افزار مسجدالنبی

این نرم افزار نیز از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت مجازی تهیه شده است که بیننده آن می‌تواند بخش‌های مختلف مسجدالنبی را با جزئیات کامل و از نزدیک مشاهده کند و توضیحات جامعی را درباره این اماکن مقدسه مطالعه کند.

محراب پیامبر صلی الله علیه و آله، منبر پیامبر، ستون توبه، ستون قرعه، محل اذان بلال، محراب حنفی، محراب عثمانی، باب البقیع، باب السلام، باب الرحمه، حد اولیه مسجدالنبی، دکه الاغوات، حد مسجدالنبی پس از غزوه خیبر، محراب تهجد و ضریح و مرقد مطهر پیامبر اکرم از بخش‌های مختلف این نرم افزار است.

نرم افزار مشاعر حج

مشاعر حج آخرین نرم افزاری است که در همیار سفر به چشم می‌خورد؛ زائران عمره مفرده و حج تمتع می‌توانند با استفاده از این نرم افزار که به صورت مجازی تهیه و ارائه شده است با مشاعر حج که شامل عرفات، مزدلفه، منا، جمرات و مسجدالحرام می‌شود بیشتر آشنا شوند.

نرم افزار زیارت دوره ویژه

زیارت دوره ویژه عنوان برنامه بازدید از اماکن تاریخی خاص شهر مدینه منوره و مکه مکرمه است که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برای نخبگان برگزار می‌شود، در این برنامه راویان با توجه به اماکنی که قابلیت بازدید دارند تاریخ اسلام را منطبق بر جغرافیای آن نموده و درس‌ها و عبرت‌های آن را برای نخبگان بیان می‌کنند.

در بخش مدینه منوره این نرم افزار مجازی مسجد اجابه، مسجد ابوذر، سقیفه بنی ساعده، کهف بنی حرام، ایستگاه راه آهن، مسجد سقیا، بئر فاطمه بنت حسین، مسجد درع و حسینیه شیعیان به زیبایی و با توضیحات کامل به تصویر کشیده شده است.

کاربر نرم افزار زیارت دوره ویژه همچنین در بخش مکه مکرمه، تصاویر زیبایی را از چاه طوی، مسجد شجره، مسجد جن، قبرستان ابوطالب، مسجد نیق، مسجد اجابه، مسجد البیعه، موزه حرمین شریفین، حدیبیه، شهدای فخ، مسجد تنعیم و مزار میمونه مشاهده کرده و با مختصات آن آشنا می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند نرم افزارهای مسجدالنبی(ص) با حجم ۳۰۸ مگابایت، جنت البقیع با حجم ۱۰۴ مگابایت، زیارت دوره ویژه با حجم ۶۹۱ مگابایت، مشاعر حج با حجم ۳۸۹ مگابایت و جلسات حج با حجم ۱.۳۳ گیگابایت را از سرویس نرم افزارهای پایگاه اطلاع رسانی حج، نرم افزار همیار سفر دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز