خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش در گفتگو با ایلنا:

شهریه مدارس غیردولتی تهران ۲۶ درصد گران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۶۳۴

«معمولا در مناطقی که سال گذشته از نظر شهریه مشکلی نداشته‌اند بخصوص مناطق بالاشهر بیشتر از ۲۵ درصد رشد شهریه نداشته‌ایم اما مناطق پایین شهر که شهریه آن‌ها در سال گذشته کم بوده ممکن است تا ۲۷ و ۲۸ درصد افزایش شهریه داشته باشیم.»

مدیرکل سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده میانگین رشد شهریه مدارس غیر دولتی در کل شهر تهران ۲۶ درصد است.

مجتبی زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه امروز شهریه مدارس غیر دولتی توسط آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شد، گفت: شهریه مدارس غیر دولتی شهر تهران متناسب با الگوی تعیین شهریه به تمام مناطق تهران ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: الگوی تعیین شهریه برمبنای محاسبه هزینه تمام شده هر مدرسه است و به همین دلیل شهریه مدارس غیردولتی شهرتهران ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

زینی وند ادامه داد: روند به این صورت بوده است که هزینه تمام شده توسط مدرسه خود اظهاری شده و اطلاعات به الگوی تعیین شهریه ورود پیدا کرده وهمچنین از مناطق بررسی به عمل آمده و در‌‌نهایت شورای نظارت شهر تهران آن را تایید کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی در برخی از مناطق نسبت به سال گذشته حتی یک درصد هم افزایش نداشته است، افزود: اجازه داده‌ایم مدارسی که نسبت به سال گذشته هیچ افزایش شهریه‌ای نداشته‌اند تا سقف ده درصد افزایش شهریه داشته باشند.

زینی وند با اشاره به اینکه در مجموع میانگین رشد شهریه مدارس غیر دولتی در کل شهر تهران ۲۶ درصد است، افزود: ممکن است مدرسه‌ای ده درصد و مدرسه دیگر تا ۲۷ درصد رشد شهریه داشته باشد.

وی تصریح کرد: معمولا در مناطقی که سال گذشته از نظر شهریه مشکلی نداشته‌اند بخصوص مناطق بالاشهر بیشتر از ۲۵ درصد رشد شهریه نداشته‌ایم اما مناطق پایین شهر که شهریه آن‌ها در سال گذشته کم بوده ممکن است تا ۲۷ و ۲۸ درصد افزایش شهریه داشته باشیم.

زینی وند با تاکید براینکه شهریه مدارس غیر دولتی شهر تهران رشد ثابتی نداشته‌اند، افزود: افزایش ثابت شهریه غیرمنطقی است زیرا شهریه برخی از مدارس سال گذشته بالا و برخی دیگر پایین بوده است واینکه رشد ثابت در نظر بگیریم باعثمی‌شود برخی مدارس سود ببرند و برخی دیگر ضرر کنند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم شهریه مدارس غیر دولتی را سامان دهی و به آن انتظام بدهیم، افزود: سعی شد متناسب با عملکرد آموزشی و پرورشی هر یک از مدارس غیردولتی آن‌ها را به یک تعادل و توازن از نظر شهریه برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز