خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره تعاونی تهران به ایلنا خبر داد:

تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران در آستانه ورشکستگی

کد خبر : ۱۶۶۷۴۲

«در حال حاضر این ۹ میلیارد موجود نیست که به بانک بدهیم و در صورت عدم پرداخت آن بانک می‌تواند تمام دارایی‌ها و حسابهای شرکت را مسدود کند.»

عضو هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران از بدهی ۴۲ میلیارد تومانی این شرکت به بانک ملی خبر داد.

مجتبی قریشیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دریافت وام ۱۶ میلیارد تومانی از سوی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران درسال ۸۴ گفت: موعد بازپرداخت وام خیلی وقت است که سر رسیده و با جریمه دیر کرد بانک حدود ۴۲ میلیارد تومان از هیات مدیره جدید مطالبه می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولین بانک ملی برطبق بخشنامه جدیدی که اعلام شده است باید حدود ۹ میلیارد پیش پرداخت به بانک بپردازیم و مابقی آن طی پنج سال پرداخت شود.

عضو هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران ادامه داد: در حال حاضر این ۹ میلیارد موجود نیست که به بانک بدهیم و در صورت عدم پرداخت آن بانک می‌تواند تمام دارایی‌ها و حسابهای شرکت را مسدود کند.

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان با اشاره به اینکه بانک ضرب العجل خیلی کوتاهی که فکر می‌کنم تا یکماه آینده است را اعلام کرده است افزود: در صورت عدم پرداخت اعلام کرده‌اند برای مسدودی حسابهای شرکت و همچنین بلوکه همه دارایی‌های آن اقدام قضایی می‌کنند.

به گفته عضو هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران کل دارایی‌های این شرکت حدود ۱۰میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه قادر به پرداخت این حجم عظیم بدهی نیستیم افزود: از بانک ملی، مسئولین و همچنین وزیر اقتصاد درخواست می‌کنیم در این زمینه ما را مساعدت کنند زیرا بانک هیات مدیره جدید را طرف حساب خود می‌داند.

وی در پاسخ به این سوال که از هیات مدیره وقت شکایت کرده‌اید گفت: هنوز طرح شکایت را انجام نداده‌ایم اما به مسئول حقوقی شرکت اعلام کرده‌ایم دادخواستی برای طرح شکایت از آن‌ها تنظیم بکند که البته یک پروسه طولانی قضایی است.

قریشیان افزود: از همه مسئولانی که دست اندرکار هستند درخواست می‌کنیم که با هیات مدیره جدید تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران به نوعی تعامل کنند تا به اساس و ساختار شرکت آسیبی نرسد چون در غیر اینصورت باید اعلام ورشکستگی شود که در چنین شرایطی خسارت سنگینی به مجموعه شرکت و سرمایه اندوخته فرهنگیان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها به بانک بدهکار نیستیم افزود: ۱میلیارد و ۸۵۰ هزار تومان بابت مالیات به اداره دارایی بدهکاریم که این بدهی هم از هیات مدیره قبل به ما رسیده است. علاوه بر این، اشخاص مختلفی هم مدعی هستند که از شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران طلبکار هستند.

قریشیان با اشاره به تغییرات در هیات مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران گفت: از فرهنگیان می‌خواهیم که وارد میدان شوند و شرکت را حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی اعتماد از دست رفته فرهنگیان است که باید آنرا برگردانیم. زیرا اگر این اعتماد دوباره برنگردد و فرهنگیان باورشان نشود که این مجموعه با مدیریت جدید می‌تواند کار بزرگ انجام دهد، طرح و برنامه‌ها به ثمر نمی‌رسد و ابتر می‌ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز