خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با ایلنا:

۵۶ هزار معلم بیکار به شبکه آموزش زیست محیطی می‌پیوندند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۹۸

«در حال حاضر ۵۶ هزار معلم در سطح کشور وجود دارند که به علت کاهش جمعیت دانش آموزان فاقد کلاس درس هستند که براساس این تفاهم نامه این معلمان با آموزشهایی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می‌بینند از مهر ماه ۹۳ به شبکه آموزش زیست محیطی مدارس می‌پیوندند.»

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: معلمانی که به علت کاهش جمعیت دانش آموزی فاقد کلاس درس هستند به عنوان معلمان سبز و شبکه آموزش زیست محیطی مدارس می‌پیوندند.

هادی حیدر‌زاده در حاشیه همایش فرهنگ سبز با مدیریت جهادی که امروز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره کل آموزش پرورش شهر تهران در پارک پردیسان برگزار شد به خبرنگار ایلنا گفت: در این همایش راهکارهای توسعه همکاری زیست محیطی در مدارس بررسی خواهد شد و همچنین در انتهای این همایش تفاهم نامه همکاری بین محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش تهران منعقد می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: دراین تفاهم نامه مباحثی از جمله ایجاد مدارس زیست محیطی، ایجاد انجمن‌های زیست محیطی اولیا و مربیان مورد توجه قرار گرفته است.

حیدرزاده ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ هزار معلم در سطح کشور وجود دارند که به علت کاهش جمعیت دانش آموزان فاقد کلاس درس هستند که براساس این تفاهم نامه این معلمان با آموزشهایی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می‌بینند از مهر ماه ۹۳ به شبکه آموزش زیست محیطی مدارس می‌پیوندند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: در فاز اول این طرح که در استان تهران و در شهر تهران برگزار می‌شود ۹۰ مدرسه به عنوان مدارس سبز یا دوستدار محیط زیست آغاز فعالیت خواهند کرد.

وی در مورد شاخصای این مدارس توضیح داد: انجام آموزشهای زیست محیطی و فعالیت مدرسه مطابق با شاخص‌ها و پارامترهای زیست محیطی از جمله ویژگی این مدارس خواهد بود.

به گفته حیدر‌زاده مدارس زیست محیطی دارای سیستم نظام مدیریت زیست محیطی، سیستم بازیابی وباز چرخانی آب و استفاده از انرژی خورشیدیدر مدارس خود هستند به عبارتی این مدارس هم آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند و هم مصرف انرژی بهینه دارند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد مدارسی که این شاحص‌ها را رعایت کرده و مورد تایید کار‌شناسان سازمان حفاظت محیط زیستقرار بگیرند به شبکه جهانی گرین اسکول(مدرسه سبز) خواهند پیوست

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز