خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

استفاده از تبلت و موبایل برای آموزش به بیسوادان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۴۶

«موفق شده‌ایم که میزان باسوادی را از ۴۷ درصد و گروه سنی بالای ۶ سال به حدود ۸۵ درصد در سال ۹۰ افزایش دهیم. / در گروه سنی زیر ۵۰ سال نیز از ۳۷ درصد به ۹۷ درصد رسید و اختلاف باسوادی در مناطق شهری و روستایی از ۴۰ درصد به کمتر ۸.۸ درصد رسید.»

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تدوین طرحی خبر داد که براساس آن قرار است از تجهیزات الکترونیکی مدرن و قابل حمل مانند تلفن همراه و تبلت برای آموزش به بی‌سوادان استفاده شود.

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده ظهر امروز در نشست تخصصی «ارتقای کیفیت در آموزش و یادگیری با تأکید بر نقش معلمان»، اعلام کرد: آمار باسوادی در ایران در گروه سنی زیر ۵۰ سال از ۳۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه معضل جهانی بی‌سوادی نتیجه عدم دسترسی کودکان به مدرسه بوده و هر ساله عده زیادی از آن‌ها از تحصیل باز می‌مانند، افزود: در طول سالهای پس از انقلاب تلاشهای زیادی در خصوص سوادآموزی انجام گرفته است و تاکنون موفق شده‌ایم که میزان باسوادی را از ۴۷ درصد و گروه سنی بالای ۶ سال به حدود ۸۵ درصد در سال ۹۰ افزایش دهیم. همچنین در گروه سنی زیر ۵۰ سال نیز از ۳۷ درصد به ۹۷ درصد رسید و اختلاف باسوادی در مناطق شهری و روستایی از ۴۰ درصد به کمتر ۸.۸ درصد رسید که این اختلاف در زنان و مردان از ۳۷ درصد به ۳/۵ درصد در سال ۹۰ کاهش پیدا کرده است.

به گفته باقرزاده، سازمان نهضت سوادآموزی ۵ جایزه توسط این سازمان کسب شده است. این سازمان ۷۰۰ هزار اتباع خارجی را آموزش داده است و بر اساس نتایج سرشماری در سال ۹۰ در گروه سنی بالای ۶ سال، ۹ میلیون و ۷۱۹ واقعه بیسوادی ثبت شده است و ۵۰ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال کشور محروم از سوادآموزی شده‌اند و در گروه یک تا ۶ سال درصد باسوادی ۹۲ درصد است و ۵.۳ درصد نیز بیسواد ثبت شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای ما، طرح باسواد کردن اولیای محروم از سواد است و در این خصوص حدود ۴۰۰ هزار نفر در سال ۹۳ هدف‌گذاری شده است و در گروه ۱۰ تا ۲۰ سال نیز ۹۶ هزار نفر شناسایی شده‌اند تا کودکان کار و معلولین جسمی و حرکتی با محتوای کاملا متفاوت تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد‌: موضوع حرفه‌آموزی و سوادآموزی از اهمیت بالایی برخوردار است که کار جدی بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان فنی و حرفه‌ای با ایجاد بسته جدید، ویژه افراد کم‌سواد ایجاد شود و امیدواریم در گروه سنی زیر ۵۰ سال تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۵۰ درصد پیشرفت به سوادآموزی برسیم.

باقرزاده تصریح کرد: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برای جلوگیری از بازگشت افراد به بیسوادی تدابیری اندیشیده شده است و حدود ۲۰۰ ساعت آموزش برای بیسوادان طراحی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز