خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۶۹

«دانشگاه فرهنگیان درصدد است رشته بهداشت مدارس را راه اندازی کند زیرا بیشتر نیروی انسانی بهداشت در مدارس رشته بهداشت محیط یا عمومی را خوانده‌اند و از همین رو نیاز به یک رشته تخصصی احساس می‌شود.»

ایلنا: معاون سلامت و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مهرزاد حمیدی " در مراسم گرامی‌داشت هفته سلامت که صبح امروز در مدرسه دخترانه‌ای واقع در منطقه ۶ برگزار شد، گفت: در تحلیل محتوایی که از کتب درسی به عمل آوردیم مشخص شد که آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی و متوسطه تا حد بسیار زیادی بحثبهداشت فردی و عمومی را گنجانده است که این افتخار آمیز است.

وی تصریح کرد: همه کتب درسی ورق به ورق بررسی شد و برایم غیر قابل تصور بود که این همه مباحثمربوط به بهداشت و درمان از کتب قابل استخراج است.

وی با اشاره به اینکه کتب درسی زمینه بسیار خوبی برای افزایش دانش و سواد سلامت مردم فراهم کرده است افزود: به نظر می‌رسد همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در این زمینه باید توسعه پیدا کند و معنادار‌تر بشود تا فعالیت‌ها در این حوزه موفقیت آمیز‌تر باشد.

وی با تاکید براینکه نیروی انسانی بهداشت مدارس باید تکمیل شود افزود: دانشگاه فرهنگیان درصدد است رشته بهداشت مدارس را راه اندازی کند زیرا بیشتر نیروی انسانی بهداشت در مدارس رشته بهداشت محیط یا عمومی را خوانده‌اند و از همین رو نیاز به یک رشته تخصصی احساس می‌شود.

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش افزود: رشته بهداشت مدارس باید با توجه به نیاز‌ها و مقتضیات مدرسه ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز