خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

جمع آوری بخاری‌های نفتی از مدارس پول می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۵۵

با اعتبار سال قبل و سال جاری مشکل نیمی از کلاسهای درس در کشور که دارای بخاری گازی و نفتی هستند، حل خواهد شد / در استان سیستان و بلوچستان، بخش جنوبی استان کرمان و بخش کوچکی از استان هرمزگان کلاس‌های درس کپری وجود دارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار کلاس درس در کشور همچنان با بخاری نفتی و گازی گرم می‌شوند، گفت: تا پایان امسال نیمی از این کلاسهای درس با بخاری نفتی و گازی خداحافظی خواهند و دارای سیستم گرمایشی استاندارد می‌شوند.

مرتضی رئیسی در گفتگو باخبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس مصوب شده بود که ۱۴۶ میلیارد آن تخصیص پیدا کرد، افزود: مصوبه امسال مجلس نیز ۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر این اعتبار تخصیص پیدا کند با اعتبار سال قبل و سال جاری مشکل نیمی از کلاسهای درس در کشور که دارای بخاری گازی و نفتی هستند، حل خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: جمع آوری همه بخاری های نفتی و گازی از کلاس های درس پول می خواهد.

رئیسی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان چرا زودتر این بخاری‌های نفتی و گازی از کلاس های درس جمع آوری نمی‌شوند، گفت: سلامت هم پول می خواهد.

وی مهم‌ترین سیاست عمرانی آموزش و پرورش در سال ۹۳ را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: ۶ هزار پروژه نیمه تمام با ۳۰هزار کلاس درس با زیر بنای ۶ میلیون متر مربع در بخش آموزشی وپرورشی و ورزشی وجود دارد که حتما باید امسال به سرانجام برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به خصوص تکمیل مدارس نیمه تمام در بافتهای فرسوده و مدارسی که جایگرین مدارس تخریبی دردست ساخت داریم و همچنین تکمیل مدارسی که در پروژههای مسکن مهر و شهرهای جدید قراردارند، مهم‌ترین اولویت ما در هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه براستفاده از منابع دولتی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از کمک نیکوکاران و خیرین نیز بهره خواهیم برد، افزود: براساس قانون بودجه سال ۹۳ این اجازه را داریم که پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۷۰درصد است به خیرین و اگذار کنیم و آن‌ها نسبت به تکمیل پروژه‌ها و نامگذاری به نام خودشان اقدام کنند.

رئیسی در پاسخ به این سوال که چه تعداد کلاسهای درس کپری در کشور وجود دارد گفت: در طی برهه‌های زمانی مختلف کلاسهای درس کپری درکشور جمع آوری شده است اما به واسطه جابجایی جمعیت ناشی از خشکسالی، مسائل اجتماعی و… جمیعت کپر نشین از نقطه ای به نقطه دیگر می‌روند که در این صورت کلاسهای درس کپری جدید به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه معمولا در استان سیستان و بلوچستان، بخش جنوبی استان کرمان و بخش کوچکی از استان هرمزگان کلاس‌های درس کپری وجود دارد، افزود: برای مقابله با این کلاسهای کپری کلاسهای پیش ساخته را جایگزین آن‌ها کرده ایمم به طوری که می‌توان گفت تعداد این کلاس‌ها در کشور نزدیک به صفر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز