خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت درگفت‌وگو با ایلنا:

مستمری دائمی به دانش آموزان پیرانشهری پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۲۸

بیشتر از همه از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم به این دانش آموزان توجه کند و این قضیه را جدی بگیرد / دیه نقدی بیشتری باید به آنها پرداخت شود.

ایلنا: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ازدولت تدبیرو امید درخواست کرد با توجه به شدت جراحت دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری مستمری دائمی به آنها پرداخت شود.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری گفت: عمل جراحی این دانش آموزان درحال انجام است و برخی ازآنها در طی چند ماه اخیر سه تا چهار بار عمل جراحی شده‌اند، اما درمانشان خیلی کار دارد به طوری که ۶۰،۷۰ و حتی تا ۱۰۰ عمل جراحی دیگر نیاز دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیه این دانش آموزان به طورکامل پرداخت شده است، گفت: اسفند ماه سال ۹۱ بیمه معلم ۶۰ میلیون تومان و سال گذشته بیمه ایران ۷۲ میلیون تومان به ۲۶ دانش آموز حادثه دیده پرداخت کردند.

خضری با اشاره به اینکه علاوه بر این سال گذشته نیز به ۱۴ نفر از این دانش آموزان حدود ۱۳۰ میلیون تومان دیه نقدی پرداخت شد، افزود: دیه نقدی ۱۲ نفر از این دانش آموزان که جراحت آنان شدید‌تر است، هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم پیرانشهرو سردشت خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که دیه نقدی بیشتری به آنها پرداخت شود زیرا خانواده‌های این عزیزان می‌گویند باتوجه به جراحت آن‌ها این میزان دیه کم است و باید دیه بیشتری به فرزندان آن‌ها تعلق گیرد.

خضری افزود: البته بیمه اعلام کرده است که سقف قانونی دیه‌ که می‌تواند پرداخت کند همین است اما ما براین عقیده‌ایم که وزارت آموزش و پرورش هم باید کمکی در این زمینه کند و این کمک راه دوری نمی‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش تاکنون چه اقداماتی برای این دانش‌ آموزان انجام داده است، افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون هزینه ایاب و ذهاب و هزینه اسکان آنها را پردا خت کرده است ولی به اعتقاد ما هر چه به این دانش آموزان کمک کند باز هم کم است چرا که درجه سوختگی آنها شدید است.

نماینده مردم پیرانشهروسردشت با بیان اینکه دو درخواست از دولت تدبیر و امید داریم، افزود: یک درخواست این است که مستمری دائمی به این دانش آموزان داده شود زیرا به این مستمری خیلی نیاز دارند چراکه تا آخر عمرشان درگیر مسئله درمان هستند و ما انتظار داریم این مستمری به دانش آموزان پیرانشهری داده شود.

خضری افزود: درخواست دیگر این است که کمک هزینه‌ای به خانواده‌های این دانش اموزان پرداخت شود زیرا آن‌ها ماهی یکی دو بار باید به تهران بیایند و از آنجایی که از اقشار کم درآمد هستند متاسفانه از شغل و درآمد اقتصادیشان مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دولت اقدامات خوبی را برای این دانش آموزان انجام داده است، افزود: اما چون وقوع حادثه برای دانش آموزان در مدرسه اتفاق افتاده است بیشتر از همه از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم به این دانش آموزان توجه کند و این قضیه را جدی بگیرد زیرا مطالبات و خواسته‌های آنان به حق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز