خبرگزاری کار ایران

تولید ژنراتور مولد گاز ازن برای نخستین بار در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۷۷

ازن به جای همه محلول‌های شیمیایی اعم از کلر، آب اکسیژنه، پرسیدین، هالامید و… استفاده می‌شود که علاوه بر از بین بردن کلیه میکروارگانیسم‌ها موجب صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود و چون مکانیسم عمل ازن برروی دیواره باکتری است، سرعت عمل آن حدود ۳۰۰۰ بار سریع‌تر از کلر در آب است.

ایلنا: برای نخستین بار درخاورمیانه یک شرکت محقق ایرانی تکنولوژی انحصاری غرب در زمینه تولید ژنرتورمولد گاز ازن را بومی و آماده تولید انبوه کرده است.

ژنراتور مولد گاز ازنی که توسط این محقق ایرانی تولید شده است با طول عمر ۲۰ دقیقه در آب با دمای معمولی اتاق پس از تجزیه به ملکول اکسیژن تبدیل می‌شود و هیچگونه باقیمانده شیمیائی از خود باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل مورد استقبال کشورهای خارجی قرار گرفته وتاکنون به بسیاری از کشور‌ها یهمشایه صادر شده است.

به گزارش ایلنا، علی بهشتی محقق ایرانی و مدیر عامل شرکت ازن سازان پاسارگاد با اعلام این خبر با اشاره به اهمیت تولید این محصول در ایران گفت: این شرکت تنها شرکت در خاورمیانه است که اقدام به تولید این دستگاه می‌کند.

وی افزود: ماده ضدعفونی کننده گاز ازن نخستین بار توسط " وان مورن " درسال ۱۹۰۰کشف شد و برای ضدعفونی کردن آب رودخانه راین در هلند مورداستفاده قرار گرفت و بیش از یک قرن است که جوامع پیشرفته برای ضدعفونی کردن به جای ضدعفونی کننده‌های پرخطر وسرطان زا مانند کلر فرمالین پرمنگنات فرمالدئید متیل بروماید و… از گاز ازن برای این امر استفاده می‌نماید وساخت و تولید رادر انحصار خود می‌دانند.

علی بهشتی این محقق ایرانی که ازسال۱۳۸۷تحقیقات خودرا در این زمینه شروع کرده است تصریح کرد: شرکت ازن سازان پاسارگاد تنها تولیدکننده دستگاه‌های ازن ژنراتور درایران نسبت به ارائه این تکنولوژی اقدام وپس از یکسال ازکاربرد دستگاه موفق به اخذ تائید کیفیت و نتیجه مثبت آن ازمراکز تحقیقات و سرم سازی رازی - داروسازی باریج اسانس و انجمن صنایع لبنی و تخمیری کشور وبسیاری ازشرکت‌های معتبر درزمینه دام وطیور، آبزیان آب و فاضلاب واستخرهای شنا گردید.

وی گفت: ازن ژنراتور دستگاهی است که بدون نیاز به ماده اولیه و عدم باقیمانده شیمیایی به عنوان قوی‌ترین ضدعفونی کننده درجهان شناخته شده است. ازن که فرم سه اتمی اکسیژن O۳ ازن قوی‌ترین اکسیدکننده و ضدعفونی کننده تجاری موجود است که بعد از تأثیر گذاری هیچ باقیماندهای از خود بر جای نگذاشته و به سرعت به اکسیژن دواتمی O۲ تبدیل می‌شود. تولید ازن در محل بوده و ماده اولیه آن هوا یا اکسیژن است.

بهشتی تاکید کرد: ازن به جای همه محلول‌های شیمیایی اعم از کلر، آب اکسیژنه، پرسیدین، هالامید و… استفاده می‌شود که علاوه بر از بین بردن کلیه میکروارگانیسم‌ها موجب صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود و چون مکانیسم عمل ازن برروی دیواره باکتری است، سرعت عمل آن حدود ۳۰۰۰ بار سریع‌تر از کلر در آب است.

تکنولوژی جدید تولید ازن در این روش که الهام گرفته از رعد و برق آسمان است، با استفاده از رعد و برق ساختگی و بدون صدا ازن تولید می‌شود. ولتاژ برق با استفاده از ترانسفورماتور هایولتاژ افزایش یافته و در الکترود دستگاه هزاران بار در ثانیه رعد و برق‌های کوچک اتفاق می‌افتد که این عمل باعثتبدیل اکسیژن به ازن می‌شود.

وی همچنین بر ارزآوری و عملکرد این شرکت بر پایه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه فعالیت این شرکت تحقیقاتی وتولید محصول منحصر به فرد است که فقط در کشورهای غربی تولید می‌شود در صورتی که دولت حمایت‌های در حد توانش را داشته باشد ما می‌توانیم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی گام‌های بسیار بزرگی را در این زمینه برداریم.

بهشتی تصریح کرد: در حال حاضر برای بسیاری از کشورهای همسایه ایران صرفه اقتصادی دارد تا از محصولات تولیدی ایرانی استفاده کنند به همین دلیل تولید‌ات این شرکت مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز