خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش درگفتگو با ایلنا:

حوزه‌های علمیه مربی کودک تربیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۸۱

در حال حاضر فعالیت های خوبی در برخی از مراکز حوزوی برای ترببت مربی کودک از سال ها قبل آغاز شده است و با قوت ادامه دارد / مدارس ابتدایی برای این پشتیبانی‌ها در اولویت هستند.

ایلنا: ‌مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت برخی مراکز حوزوی برای تربیت مربی کودک خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین " مجتبی ملکی " در مورد استقرار روحانیون در مدارس ابتدایی به خبرنگار ایلنا گفت: هر چه فعالیتهای تربیتی از سنین کمتری شروع شود تاثیر گذاری و ماندگاری آن بیشتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت های خوبی در برخی از مراکز حوزوی برای ترببت مربی کودک از سال ها قبل آغاز شده است و با قوت ادامه دارد.

ملکی با تاکید براینکه باید مطالبه اولیا را در نظر بگیریم گفت: در مدرسه‌ای که روحانی و طلبه فعالیت می‌کنند دانش آموزان از خیلی جهات مصون سازی و واکسینه می‌شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ورود به دنیای گسترده امروز با آن همه اقسام ارتباطی که وجود دارد باید دنبال پیدا کردن راه های مناسب برای استفاده بهینه از این ظرفیت باشیم که طبیعتا این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه دبستان‌ها را دریابید که دانشگاه دیر است، افزود: مدارس ابتدایی برای این پشتیبانی‌ها در اولویت هستند.

ملکی در پاسخ به این سوال که چه تعداد روحانی برای طرح استقرار روحانیون در مدارس در نظر گرفته شده است، افزود: درحوزه‌های علمیه از مرجع تقلید تا طلبه سال اول اگر آمارش را بگیریم شاید به ۱۲۰ هزار نفر نرسد در حالی که بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه داریم.

وی در مورد افزایش تعداد روحانیون در مدارس گفت: به دنبال این هستیم با تاکید و توصیه آیت الله حسینی بوشهری و وزیر آموزش و پرورش راهکارهای استفاده متقابل از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش را پیدا و برای آن برنامه عملیاتی تدوین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز