خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

همایش «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۶۴

باید بپذیریم که دستاورد بشر مانند تیغه دو لبه است که اگر آمادگی استفاده از این فناوری‌های نوین را داشته باشیم در رسیدن به اهداف مدنظر موفق هستیم اما اگر بدون آگاهی از این فناوری‌ها استفاده کنیم آثار مخربی را شاهد خواهیم بود.

ایلنا: مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: هشتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها» در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۹۳ در استان قم برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در نشست خبری هشتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها» که امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: شورای سیاست‌گذاری همایش هشتم تشکیل شده است و کمیته‌های علمی و اجرایی آن نیز تشکیل شده است.

وی افزود: تکنولوژی و فناوری نوین به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است و شاید به زودی مطرح شود که به جای کیف و کتاب دانش آموزان تبلت یا لب تاپ به مدرسه ببرند که در این زمینه گام‌هایی برداشته شده و باید به جای آنکه در ساحل تکنولوژی بمانیم، شناگر باشیم تا درگرداب‌ها غرق نشویم.

ملکی تصریح کرد: باید بپذیریم که دستاورد بشر مانند تیغه دو لبه است که اگر آمادگی استفاده از این فناوری‌های نوین را داشته باشیم در رسیدن به اهداف مدنظر موفق هستیم اما اگر بدون آگاهی از این فناوری‌ها استفاده کنیم آثار مخربی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مدارس هوشمند در راستای استفاده از فناوری‌های نوین و فضای سایبری است، افزود: شاید در چند سال آینده شاهد باشیم که تبلت جای دفتر و کتاب را بگیرد بنابراین باید خودمان را برای استفاده از این فناوری‌ها استفاده کنیم.

ملکی افزود: در کنار برگزاری همایش نمایشگاه جانبی از دستاوردهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.

وی بااشاره به اینکه تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش قدمت و پیشینه‌ای دارد که به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد، افزود: افرادی چون شهید مفتح، بهشتی و باهنر از پیشتازان عرصه همکاری نظام تعلیم و تربیت و حوزه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز