خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بازنشستگی پیش از موعد امسال بدون سنوات ارفاقی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۰۸

بودجه پیشنهادی ما در مقایسه با سال ۹۲ از ۲۶ درصد رشد برخوردار است؛ این در حالی است که بودجه در سال ۹۳،۱۱ درصد رشد داشته است / آموزش و پرورش در راستای اصل ۱۵ قانون اساسی، کمیته‌ای را فعال کرده که مدت‌هاست روی موضوع آموزش زبان اقوام کار می‌کند و هر زمان به نتیجه قاطعی برسیم، اعلام می‌کنیم.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی در مجلس تصویب نشده است ولی امسال بازنشستگی پیش از موعد را داریم اما بدون سنوات ارفاقی؛ و برحسب نیاز و عدم نیاز در آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم می‌گیریم.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی اظهار داشت: در آموزش و پرورش گروهی را مأمور کردم که ترجمان سیاست‌های رهبری در آموزش و پرورش را پیگیری کنند و خوشحالم از اینکه فعالیت‌هایی که در این چند ماه گذشته در آموزش و پرورش انجام دادم در راستای سیاست‌هایی است که رهبری اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اما این موضوع به صورت دقیق‌تر در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و کمیته‌ای هم مأمور شده است این سیاست‌ها را بررسی کند و به زبان آموزش و پرورش ترجمه کند.

فانی افزود: در حقیقات اقتصاد مقاومتی یک سیاست است که بر مجموعه وزارت آموزش و پرورش سایه می‌اندازد و یقیناً بخش مدیریتی حوزه تعلیم و تربیت، بیشترین تأثیر را از این سیاست‌ها می‌‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد بودجه آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال برای اولین بار برنامه‌های سال ۹۳ را بر مبنای ۴ سیاست که به دفعات اعلام کرده‌ام، تنظیم کردیم و احکام خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم و دولت و مجلس این احکام را تصویب و تأیید کردند.

فانی افزود: بودجه پیشنهادی ما در مقایسه با سال ۹۲ از ۲۶ درصد رشد برخوردار است؛ این در حالی است که بودجه در سال ۹۳،۱۱ درصد رشد داشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گردهمایی که در یک ماه گذشته در جمع مدیران کل استان‌‌ها در خدمت رئیس جمهور بودیم؛ دکتر روحانی گفتند که گشایشی در بودجه کشور ایجاد می‌شود و به آموزش و پرورش بیشتر خواهیم رسید.

وی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی در مجلس تصویب نشده است ولی امسال بازنشستگی پیش از موعد را داریم اما بدون سنوات ارفاقی؛ و برحسب نیاز و عدم نیاز در آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم می‌گیریم یعنی بر حسب نیروی انسانی در یک منطقه جغرافیایی، رشته و دوره تحصیلی، اگر به نیرو نیاز داشتیم، با بازنشستگی پیش از موعود موافقت نخواهیم کرد و اگر نتوانیم نیرو را جایگزین کنیم با بازنشستگی پیش از موعد موافقت خواهیم کرد.

وی در خصوص تدریس ادبیات قومیت‌ها گفت: آموزش و پرورش در راستای اصل ۱۵ قانون اساسی، کمیته‌ای را فعال کرده که مدت‌هاست در این زمینه کار می‌کند و هر زمان به نتیجه قاطعی برسیم، اعلام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز