خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش اختیار مالی ۵۰۰ مدیر مدرسه از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۶۴

پژوهش باید با روش‌های مناسب واقعیت‌ها را نشان دهد و این پژوهش می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری باشد؛ نه پژوهشی که تصمیم ما را تأیید کند و پژوهش باید صحیح و مبتنی بر متدولوژی مناسب باشد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: سال آینده در نیم درصد از مدارس یعنی ۵۰۰ مدرسه، اختیار مالی مدیران به شکل آزمایشی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، " علی‌اصغر فانی "، وزیر آموزش و پرورش در پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی، رؤسای گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش و گروه تحقیق و پژوهش استان‌ها در باشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: بنده از قدیم نسبت به تشکیلات آموزش و پرورش نظر داشتم و البته تصمیم ندارم تشکیلات را به هم بزنم مگر در حد اصلاحات لازم، چون اگر بخواهیم تشکیلات را اصولی به هم بزنیم ۲ یا ۳ سال طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه در روش‌های مدیریت، سه موضوع اصلاح، مهندسی مجدد و ساختار دهی مجدد مورد نظر است، افزود: بنده برای اینکه فرصت‌ها را از دست ندهیم، در این دوره روی‌‌ همان اصل اول یعنی اصلاح که برای آموزش و پرورش مناسب‌تر و اثربخش‌تر است، کار می‌کنیم.

فانی گفت: بعد از ساماندهی نیروی انسانی، اولویت بعدی، بهسازی نیروی انسانی است و معلم، اصلیترین رکن آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به مدیریت آموزشگاهی گفت: اگر بتوانیم مدارس را با مدیران توانا اداره کنیم، مدرسه بهتر اداره می‌شود.

فانی به عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: سال آینده در نیم درصد از مدارس، اختیار مالی مدیران به شکل آزمایشی افزایش می‌یابد و پس از بررسی و سنجش در فرآیند، سال دوم توسعه خواهیم داد.

انواع مدیریت در آموزش و پرورش بعد از انقلاب

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت در همه ابعاد و مشارکت اولیا و به خصوص معلمان می‌تواند با اعتبار سنجی این حلقه مفقوده را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب چندین نوع مدیریت در آموزش و پرورش را تجربه کردیم، گفت: یک مدت مدیران فقط دستور می‌د‌ادند و غلط یا درست انجام می‌شد؛ بعد گفتیم، باید کار کار‌شناسی بکنیم و بعد دیدیم کار کار‌شناسی جواب نمی‌دهد و باید پژوهش صورت گیرد و حالا به عنوان طبقه چهارم می‌گوییم باید نظر خبرگان را بگیریم و باید بپذیریم بدون پژوهش، بررسی و مشورت با اهل فن تصمیم‌های فراگیر نگیریم و شما شاهد بودید که با ایجاد پایه ششم که با عجله صورت گرفت چه عوارضی داشته و خواهد داشت.

وی گفت: به همین دلیل، در مدیریت منابع گفتیم در نیم درصد مدارس اجرا می‌کنیم که شامل ۵۰۰ مدرسه می‌شود، تا بررسی کنیم آیا جواب می‌دهد؟ و علی رغم اینکه این کار در دنیا انجام شده ولی تأکید داریم، آزمایشی و با احتیاط اجرا شود.

پژوهش باید صحیح و مبتنی بر متدولوژی مناسب باشد

فانی با تاکید بر اینکه پژوهش نه به عنوان چرخ پنجم کار، بلکه به عنوان اصل موضوع باید دیده شود، خاطر نشان کرد: پژوهش باید با روش‌های مناسب واقعیت‌ها را نشان دهد و این پژوهش می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری باشد؛ نه پژوهشی که تصمیم ما را تأیید کند و پژوهش باید صحیح و مبتنی بر متدولوژی مناسب باشد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه ریزی گفت: برنامه‌ریزی یعنی فعالیت ذهن قبل از فعالیت دست و حتماً در برنامه‌ریزی باید زمان‌بندی و هدف گذاری داشته باشیم و روی روش‌ها کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش باید مدیریت زمان داشته باشد، افزود: تقویم زمان‌بندی نیروی انسانی باید در موعد مقرر تمام شود و دو ماه هم برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی در نظر بگیریم.

فانی ادامه داد: ۶ ماه از دولت یازدهم گذشته است، بنابراین باید دقت کنیم، با برنامه ریزی، زمان بندی و اولویت‌گذاری و استفاده از فرصت‌هایی که مثل ابر می‌گذرد، حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز