خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

وجود ۳۹ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۰

از آذرماه تاکنون ۴۰۰۰ نفر از این ۳۹ هزار نفر به چرخه آموزش بازگشته‌اند که این بازگشت به تحصیل با تشویق، کمک اقتصادی و فرهنگی به خانواده‌ها شکل گرفته است.

ایلنا: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تطبیق اسمی که پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان با سازمان ثبت احوال صورت گرفته، در کل کشور ۳۹ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم.

به گزارش ایلنا، محمد دیمه‌ور با تاکید بر اینکه اسامی دانش‌آموزان و محل سکونت آن‌ها را نیز داریم، گفت: این آمار پس از تطبیق اطلاعات سجلی دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در مدارس، با اقدام ثبت احوال صورت گرفته است.

دیمه‌ور گفت: بخش قابل توجهی از این بازماندگان از تحصیل مربوط به گذر دوران به این معنا که پس از اتمام دوره تحصیل، در مقطع بالا‌تر ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: همچنین تعداد کمی از این بازماندگان مربوط به بین پایه‌های دوره‌ ابتدایی است؛ ضمن آنکه برخی از این دانش‌آموزان نیز جزو دانش‌آموزان استثنایی آموزش ناپذیر محسوب می‌شوند که یا خانواده اجازه تحصیل به فرزند خود را نداده و یا به علت کمبود امکانات، پوشش تحصیلی در آن منطقه صورت نگرفته است. البته بیشترین بخش از آمار بازماندگان تحصیل به لحاظ استثنایی بودن، مربوط به مسئله فرهنگ خانواده‌ها و منطقه است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه در مدارس روستایی آمار جمعیتی دانش‌آموزان به گونه‌ای است که کلاس‌های چند پایه و مختلط وجود دارد، ادامه داد: بعضا به علت تعصبات فرهنگی، برخی خانواده‌ها اجازه تحصیل به فرزندان خود را نمی‌دهند. البته بخشی هم مربوط به مشکلات معیشتی است که به نظر می‌رسد بیش از آنچه مسئله، بحثمعیشتی باشد، کاملا بحثفرهنگی است.

به گفته دیمه‌ور، بخش دیگری از آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به ناکامی در تحصیل است که البته ارزشیابی تحصیلی توصیفی در ابتدایی، ‌ این ناکامی را به حداقل رسانده است.

وی همچنین از شناسایی خانه به خانه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگرداندن آن‌ها خبر داد و گفت: از آذرماه تاکنون ۴۰۰۰ نفر از این ۳۹ هزار نفر به چرخه آموزش بازگشته‌اند که این بازگشت به تحصیل با تشویق، کمک اقتصادی و فرهنگی به خانواده‌ها شکل گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز