خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات در گفت‌وگو با ایلنا؛

قانون اساسی در مورد آموزش زبان اقوام تعیین تکلیف کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۴۷

نباید با مسئله زبان اقوام سیاسی برخورد کرد / درمورد آموزش زبان اقوام آنچه در قانون اساسی آمده باید برای اجرایی شدن پیگیرهای شود.

ایلنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانون اساسی در مورد مسئله آموزش زبان اقوام تعیین تکلیف کرده است و مسئله روشن و مشخص است.

" علیرضا سیلمی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب گفت: اعتقاد نداریم که آموزش زیان اقوام از مسائل مهم کشور است البته نه اینکه مساله مهم نباشد اما با توجه به تهدیداتی که کشور با آن مواجه است؛ آیا مسئله آموزش زبان اقوام اینقدر مهم است که ما باید به این مسئله ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید با اینگونه مسائل برخورد سیاسی شود، افزود: قانون اساسی بهترین میثاق برای این مساله است و نیازی نیست مسائلی که در قانون اساسی تدوین شده است؛ با آن اینگونه برخورد شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: قانون اساسی در مورد مسئله آموزش زبان اقوام تعیین تکلیف کرده است و مسئله روشن و مشخص است و ابهام و مشکلی ندارد که حالا اینگونه برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که پس چرا تاکنون آموزش زبان اقوام اجرایی نشده است؛ افزود: آنچه در قانون اساسی آمده است مسئولان باید پیگیری کنند تا اجرایی شود و درمورد آموزش زبان اقوام نیز باید برای اجرایی شدن آن پیگیرهای لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز